
Alerta d'una estafa fent-se passar per Netflix: un SMS que demana confirmar el pagament
Els Mossos alerten d'una campanya de smishing en nom de la plataforma de streaming
Els Mossos d'Esquadra alerten d'una campanya de smishing a través de missatges SMS en nom de Netflix. Fent-se passar per la plataforma de streaming, et diuen que no s'ha renovat la subscripció del compte perquè cal confirmar el pagament i les dades personals en 24 hores.
La policia fa una crida a no caure en l'estafa.
⚠️ Suplanten @NetflixES i et diuen que no han renovat la suscripció del teu compte perquè has de confirmar el pagament i les teves dades en 24 hores. No piquis, és una campanya d'smishing #StopEstafes #CyberSecMonth pic.twitter.com/o7ZFHnPCE8
Mossos (@mossos) October 25, 2022
Tal com recomana l'Agència de Ciberseguretat, a través del programa Internet Segura, mantenir la cautela davant missatges sospitosos i protegir eficaçment les dades personals són els principals instruments d'autodefensa contra el frau digital.
A banda de comprovar sempre els números de telèfon i les adreces de correu electrònic des de les quals ens envien els missatges abans de fer res, és bo saber que els dominis d'aquestes adreces solen ser molt diferents dels que haurien d'identificar un missatge autèntic, o estan mal escrites. És el cas que ens ocupa.
Si el frau ha comportat algun robatori econòmic o d'identitat, cal denunciar-ho al cos de Mossos d'Esquadra, així com a l'Agència de Protecció de Dades, si l'incident implica dades personals.
L'Institut Nacional de Ciberseguretat també disposa del 017, el número curt d'ajuda a la ciberseguretat per a empreses i persones, que ofereix servei gratuït i confidencial en tot l'àmbit espanyol i que funciona de 8.00 a 23.00, cada dia de l'any.
- ARXIVAT A:
- CiberdelicteMossos d'Esquadra