Arrenca el Visa pour l'Image: dels conflictes de Síria i Etiòpia a l'impacte de la Covid
Arriba la 33a edició de la cita del fotoperiodisme a Perpinyà amb una aposta per la fotografia actual, però també amb la mirada posada al passat en diverses exposicions retrospectives
La 33a edició de Visa Pour l'Image torna a convertir Perpinyà en la capital del fotoperiodisme amb imatges d'un món sacsejat per múltiples conflictes i el drama dels refugiats sense deixar de banda el context global de pandèmia que vivim.
25 exposicions gratuïtes i diverses projeccions que ompliran la ciutat fins al 26 de setembre fent una aposta per la fotografia actual, però també amb la mirada posada al passat en diverses exposicions retrospectives.
Les parets d'espais com el Convent de Mínims i l'Església dels Dominicans s'ompliran d'imatges colpidores, com l'exposició l'AFP "Síria: una dècada en guerra", que retrata el conflicte bèl·lic des de la primavera àrab, quan semblava que el país estava a les portes d'una revolució històrica.
Una de les exposicions recull els migrants climàtics de Bangladesh.
Hi ha tres exposicions sobre el conflicte de la regió de Tigre, a Etiòpia: "Tigre: Etiòpia s'enfonsa en el caos", d'Eduardo Soteras; "Etiòpia, exilis i derivats", d'Olivier Jobard, i "Fugir de la guerra de Tigre", de Nariman El-Mofty.
El festival també es fa ressò de la situació a Palestina, el Iemen i Txetxènia.
El Visa també ofereix una exposició sobre els últims dies del camp de Moria, que va quedar destruït per les flames el setembre de l'any passat quan més de 20.000 persones hi malvivien.
També s'hi exposa "Armenis, un poble en perill", d'Antoine Agoudjian, o "La primavera birmana", d'un fotògraf anònim per al The New York Times que retrata el cop d'estat al país.
"Feliç vida en parella: Haití, en la prosperitat i en l'adversitat", de Valérie Baeriswyl (Reuters), recull la fractura social al país caribeny arran del terratrèmol del 2010, que, entre d'altres qüestions, obliga parelles a casar-se de forma col·lectiva per compartir despeses.
La crisi del coronavirus
L'edició d'enguany també dedica un espai a la crisi del coronavirus. Ho fa amb un reportatge dels fotògrafs de l'agència MYOP, que retrata la situació dels refugiats en la crisi sanitària, i "Vida i mort a Nova Delhi davant la segona onada", una exposició que mostra la situació extrema que ha viscut l'Índia amb la pandèmia.
I com no podia ser d'una altra manera amb la situació de pandèmia, es recullen situacions de teletreball.
Des de Portugal hi ha altres imatges curioses.
Com també són curiosos aquests jocs entre jugadors força veterans, als Estats Units.
Entre les imatges, finalment, una retrospectiva de Vicent Munier i els secrets de les balenes, de Brian Skerry.
Són 25 exposicions amb la diversitat com a lema i anant més enllà de la crisi sanitària, segons ha explicat el director del Visa, Jean-François Leroy.
Es poden visitar del 28 d'agost al 12 de setembre i també durant els caps de setmana del 18 i el 25 de setembre. A més, estan disponibles a la web del festival Visa Pour l'Image.