El Cruïlla tanca una edició amb rècord d'assistents i reivindicant un públic local i divers

La catorzena edició del Festival Cruïlla tanca les portes amb Pet Shop Boys com a cap de cartell i amb les bandes catalanes més punteres: The Tyets i Oques Grasses

Redacció/ACNActualitzat

El Festival Cruïlla tanca l'edició d'enguany amb una afluència de 77.000 espectadors, la més elevada fins ara. L'edició d'aquest 2024 --la catorzena en aquest format-- ha reunit 25.000 persones aquest dissabte, 22.000 divendres, 15.000 dijous i 15.000 dimecres, en quatre nits de concerts, art i comèdia al Parc del Fòrum.

Aquest dissabte, en la darrera jornada i amb caps de cartell com Pet Shop Boys o Smashing Pumpkins, les actuacions tenen també un clar protagonisme català, amb grups com The Tyets, Oques Grasses, Ginestà, Al·lèrgiques al Pol·len i Marala.

Són les dades que l'organització ha donat a conèixer en la roda de premsa de balanç del festival. Jordi Herreruela, el director del Festival Cruïlla, ha dit que aquest any s'han superat per pocs centenars les xifres de l'edició del 2019, la d'abans de la pandèmia. 

 

Edició de rècord, amb 77.000 espectadors en quatre nits de música i art al Parc del Fòrum de Barcelona (3Cat)

Herreruela ha reivindicat que el Cruïlla és el que és "sobretot gràcies al seu públic". Un públic divers i plural que, segons ha dit, és al centre de tot el que es fa i que "vol ser un element cohesionador":

"Gairebé el 100% del públic és local i una mostra de la Barcelona real i no la de postal. Tenim la sensació que el Cruïlla és de tots, de la ciutat, és de Barcelona. El Cruïlla vol ser un element cohesionador de l'ecosistema cultural de Barcelona i de Catalunya."

El pressupost del Festival Cruïlla ha superat els 8 milions d'euros, amb un 2,5% d'aportacions de les administracions públiques.

Els responsables ja treballen en l'edició de l'any vinent, quan el festival farà 15 anys. 

 
ARXIVAT A:
Música
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut