El grup gironí de química i pintura Briolf creix un 6%, factura més de 259 milions i es fixa assolir els 300 el 2026
ACN Riudellots de la Selva - El grup gironí de química i pintura Briolf, amb seu a Riudellots de la Selva, ha crescut un 6% i ha tancat l'exercici amb una facturació de més de 259 milions d'euros (MEUR). Amb aquest resultat, el grup -impulsat per Roberlo- ja encadena una dècada de creixement. El seu director general, Xavier Sagué, destaca les xifres assolides "tenint en compte la inflació, les tensions geopolítiques i les oscil·lacions en els costos logístics". Briolf se centra en tres branques de negoci: pintures per a vehicles i recobriments industrials, aerosols (art de carrer i decoració) i solucions segellants per a sectors com la construcció. La companyia està immersa en un pla estratègic que es fixa facturar 300 MEUR el 2026 i preveu créixer un 9% aquest any.
D'ençà del 2014, Briolf ha mantingut un creixement sostingut a través d'adquisicions estratègiques que li han permès accedir a nous sectors i estendre's internacionalment. Actualment, el grup s'estructura en tres divisions de negoci: Coatings (en anglès, recobriments), Aerosols i Bonding (fixacions adhesives).
La primera de les branques sorgeix directament de Roberlo, creada el 1968 i especialitzada en repintat per a vehicles. Durant. En els darrers anys, aquesta divisió s'ha ampliat -entre d'altres amb la compra de Cromaresme el 2017- i també inclou recobriments per a la indústria en general, l'automoció i packaging.
La divisió d'aerosols es va consolidar amb l'adquisició de dues empreses: Montana Colors (2018) i la italiana Areco (2022). Inclou pintures per a art de carrer, decoració, manualitats i ús industrial. Per últim, l'última de les divisions se centra en oferir solucions adhesives i segellants per a sectors com la construcció (fusta, marbre i pedra). Es va iniciar el 2014 amb la compra de Chemfix i s'ha expandit en els darrers dos anys amb les adquisicions d'Impacar (2022) i la italiana Intec (2023).
Aquesta última empresa està especialitzada en productes complementaris per al repintat i adhesius químics sintètics. Sobretot, opera al mercat nàutic italià -en especial, al segon dels megaiots- i més del 40% de la seva facturació prové de les exportacions.
Més de 259 milions
El grup Briolf centra el creixement en la diversificació de productes i mercats, la internacionalització i l'aposta per a la innovació. Avui dia, Briolf ja té presència directa a 35 països (a través de filials comercials) i exporta a més de 120.
Segons informa la companyia en un comunicat, Briolf ha tancat el 2024 amb un creixement del 6% i ha facturat més de 259 MEUR al llarg de l'exercici (l'anterior, aquesta xifra va situar-se al voltant dels 245). A més, l'Ebitda -el benefici generat per l'activitat operativa- ha crescut un 4% i ha assolit els 29 MEUR.
El director general de Briolf, Xavier Sagué, subratlla que aquestes xifres avalen l'estratègia del grup, "tenint en compte les dificultats del context viscut el 2024: inflació, tensions geopolítiques, oscil·lacions en els costos logístics...". "Seguim construint un creixement sòlid, i aquest 2025 esperem tancar l'any assolint-ne un de proper al 9%", precisa el director general.
De fet, Briolf està immersa en un pla estratègic a cinc anys (per al període 2021-2026) que es fixa com a objectiu arribar als 300 MEUR de facturació. Per arribar-hi, la companyia precisa que la seva aposta passarà per diversos eixos. Per una banda, continuar estenent-se internacionalment (creant noves filials comercials i reestructurant-ne de ja existents). I per l'altra, incrementant les sinergies entre les diferents gammes de productes, marques i negocis de cada país, a més de continuar apostant per la innovació.
Segons informa la companyia, avui dia Briolf ocupa la primera posició del sector a l'estat espanyol, la número 20 al mercat europeu i la 45 a escala mundial. Entre les seves marques hi ha Roberlo, MTN, Disolac, Slem, Metolux, Timabuild, Bit o Intec. El grup dona feina a més de 1.200 treballadors arreu del món.
- ARXIVAT A:
- Selva