Els taxistes qualifiquen la "zona 80" de recaptatòria i diuen que els ha fet augmentar un 4% el consum
Els taxistes denuncien que gasten més anant a 80 km/h. La Federació Catalana del Taxi diu que un any després de la posada en marxa de l'anomenada "zona 80" per reduir la contaminació a l'àrea de Barcelona, l'efecte ha estat tot el contrari. Segons les dades de l'associació, els taxistes han consumit un 3,9% més de combustible en aquest últim any. Per això es posicionen clarament en contra de la mesura i fins i tot la qualifiquen de recaptatòria. Els taxistes demanen que la mesura no s'apliqui al transport públic.
La limitació de la velocitat als accessos de la capital catalana no ha agradat als taxistes. Ara, més d'un any després que es posés en marxa la mesura, la Federació Catalana del Taxi fa públiques unes dades que fonamenten amb xifres la seva oposició a l'anomenada "zona 80". Segons l'associació, els taxistes que operen a la zona del Barcelonès Nord, el Vallès i el Baix Llobregat han vist com el seu consum de combustible ha crescut un 3,9% en l'últim any.
El president de la Federació, Josep Maria Goñi, ha explicat a Catalunya Ràdio que la reducció de la velocitat afecta directament la marxa amb què es condueix, i per tant les revolucions a què funciona el motor. A més revolucions el consum augmenta. Per això, els taxistes proposen que s'anul·li la limitació de velocitat variable a la baixa i que es flexibilitzi a l'alça la prohibició d'anar a més de 80. En tot cas, volen que no s'apliquin al transport públic, inclòs el taxi.
Davant les dades del Departament d'Interior sobre una reducció de la contaminació per la limitació a 80 de la velocitat, Goñi ho atribueix a un descens de la mobilitat com a conseqüència de la crisi. De fet, els taxistes es mostren molt contraris a les mesures aplicades per la conselleria. Asseguren que es van prendre de manera unilateral, que no tenen fonament i que només tenen una motivació recaptatòria.
Les queixes de la Federació Catalana del Taxi arriben quan fa un mes que va entrar en funcionament la regulació de la velocitat variable, per sota dels 80 per hora, en alguns accessos de Barcelona. Tot i que l'administració no ha donat dades, l'Ajuntament de Barcelona qualifica de "magnífics" els primers resultats de la mesura.
El president de la Federació, Josep Maria Goñi, ha explicat a Catalunya Ràdio que la reducció de la velocitat afecta directament la marxa amb què es condueix, i per tant les revolucions a què funciona el motor. A més revolucions el consum augmenta. Per això, els taxistes proposen que s'anul·li la limitació de velocitat variable a la baixa i que es flexibilitzi a l'alça la prohibició d'anar a més de 80. En tot cas, volen que no s'apliquin al transport públic, inclòs el taxi.
Davant les dades del Departament d'Interior sobre una reducció de la contaminació per la limitació a 80 de la velocitat, Goñi ho atribueix a un descens de la mobilitat com a conseqüència de la crisi. De fet, els taxistes es mostren molt contraris a les mesures aplicades per la conselleria. Asseguren que es van prendre de manera unilateral, que no tenen fonament i que només tenen una motivació recaptatòria.
Les queixes de la Federació Catalana del Taxi arriben quan fa un mes que va entrar en funcionament la regulació de la velocitat variable, per sota dels 80 per hora, en alguns accessos de Barcelona. Tot i que l'administració no ha donat dades, l'Ajuntament de Barcelona qualifica de "magnífics" els primers resultats de la mesura.