Les tasques d'adequació de la via obligaran a tallar les línies es línies regionals R14, R15, R16, R17 i RT2 (ACN/Albert Segura)

En què consisteixen les obres que obliguen a tallar Rodalies a Tarragona durant cinc mesos

El túnel del Roc de Sant Gaietà s'ha d'eixamplar per encabir-hi l'ample internacional, imprescindible en el desplegament del corredor mediterrani

RedaccióActualitzat

Aquest dimarts comença un tall de gairebé mig any en un túnel ferroviari del terme municipal de Roda de Berà que farà anar de corcoll els usuaris de Rodalies del camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre. 

Aturar la circulació de trens per aquest punt és imprescindible per adequar la infraestructura i posar-la al servei del corredor mediterrani, l'etern projecte que hauria d'estendre's entre Algecires i França, passant per Catalunya i el País Valencià.

De tot el tram Sant Vicenç de Calders-Tarragona, la intervenció més important és l'adequació del túnel que hi ha al terme de Roda de Berà, al Roc de Sant Gaietà.

El pas del túnel s'ha d'ampliar i reforçar per poder-hi desplegar el tercer fil que permeti tenir el doble ample de via, l'europeu i l'ibèric.

També s'hi instal·larà la nova catenària i un nou sistema de comunicacions i seguretat, perquè els trens que hi passen ara ho han de fer a velocitat reduïda. Amb les millores ja podran circular a velocitats de fins a 120 quilòmetres per hora


Més feines pendents

El cost total de les obres és de més de 16 milions d'euros, i hi ha intervencions generals que afecten gran part del traçat. S'han d'adequar estacions, com les d'Altafulla i Torredembarra, i també s'han d'ampliar les vies i incorporar millores als sistemes de control, comandament i senyalització. A més, a Tarragona ja es va adaptar la via en direcció sud, i ara s'ha de fer la sortida cap al nord.

Totes aquestes obres han de durar cinc mesos, excepte al nus ferroviari de Sant Vicenç de Calders, on s'ha de crear una nova configuració de les vies. Aquí, les obres acabaran al juny i s'hauran de fer talls puntuals de trànsit. 

Segons Adif, el recorregut ha de quedar totalment adaptat per permetre-hi el pas de trens de mercaderies i també de viatgers. Asseguren que els nous sistemes, que són més eficients i eficaços, permetran reduir els temps de viatge perquè els trens podran circular a més velocitat i també hi hauria d'haver menys incidències. 

El projecte inclou la instal·lació de pantalles acústiques en trams com el del túnel de Roda de Berà o d'altres on les cases estiguin molt a prop de les vies.

Els més beneficiats per aquestes obres seran el port de Tarragona i els polígons petroquímics, que són els principals eixos econòmics de la zona i els que necessiten aquesta infraestructura per portar mercaderies en tren a Europa. Amb les obres, la connexió amb ample internacional arribarà a la zona nord de Tarragona.

 

ARXIVAT A:
MobilitatRenfeRodalies
Anar al contingut