Espanya dobla la mitjana europea dels alumnes que deixen els estudis abans d'acabar la Secundària
Espanya dobla la mitjana europea de l'índex de fracàs escolar i se situa al costat de Portugal, a la cua del rànquing, després de Malta. Entre els motius d'aquest 31% d'alumnes que deixen els estudis abans d'acabar l'Educació Secundària Obligatòria hi ha el "boom" immobiliari, que va fer que molts joves deixessin els estudis per anar a treballar, i també la immigració.
L'estat espanyol treu molt mala nota en el rànquing europeu de fracàs escolar. I és que Espanya dobla la mitjana europea pel que fa al nombre d'alumnes que deixen els estudis abans d'acabar l'Educació Secundària Obligatòria. Entre els motius: el "boom" immobiliari, que va fer que molts joves deixessin els estudis per anar a treballar, i també la immigració.
Segons l'estudi "Continuar o abandonar. L'alumnat estranger a l'educació Secundària", a l'estat espanyol els alumnes immigrants tenen un índex de fracàs escolar una mica més elevat que els autòctons. Això es deu, sobretot, a la mentalitat familiar i també a l'entorn on viuen i estudien. La gran majoria de nois i noies immigrants que deixen els estudis ho fan entre segon i tercer d'ESO, com els autòctons.
L'autor de l'estudi, Carles Serra, considera que un dels principals factors de l'elevat índex de fracàs escolat a l'estat espanyol són els canvis constants de la llei orgànica d'ensenyament, la constant entrada a les aules d'alumnes immigrants acabats d'arribar i la falta d'una estratègia per poder-ho afrontar.
Segons l'estudi "Continuar o abandonar. L'alumnat estranger a l'educació Secundària", a l'estat espanyol els alumnes immigrants tenen un índex de fracàs escolar una mica més elevat que els autòctons. Això es deu, sobretot, a la mentalitat familiar i també a l'entorn on viuen i estudien. La gran majoria de nois i noies immigrants que deixen els estudis ho fan entre segon i tercer d'ESO, com els autòctons.
L'autor de l'estudi, Carles Serra, considera que un dels principals factors de l'elevat índex de fracàs escolat a l'estat espanyol són els canvis constants de la llei orgànica d'ensenyament, la constant entrada a les aules d'alumnes immigrants acabats d'arribar i la falta d'una estratègia per poder-ho afrontar.