
La FNAC tanca la botiga del Triangle per mudar-se a la Rambla: què busca amb el canvi
La companyia francesa ocuparà l'edifici de l'antiga sastreria Modelo amb un local més petit i la intenció de reforçar el comerç electrònic

Aiats Agustí
Periodista del 324.cat
La FNAC tanca l'emblemàtica botiga del centre comercial Triangle, situat a la plaça de Catalunya de Barcelona, aquest dissabte 5 de juliol i obrirà un nou espai a la Rambla durant l'últim quadrimestre d'aquest any.
El nou emplaçament serà, concretament, l'edifici de l'antiga sastreria Modelo, al número 131 de la Rambla, on durant 132 anys va funcionar l'històric establiment barceloní i que fins a la primavera del 2021 va ocupar H&M.
El nou local, amb una superfície de quasi 3.000 metres quadrats, tindrà cinc plantes i mirarà de tenir una capacitat més eficient, "aprofitant l'espai i permetent una millor distribució", segons detalla Pablo Mola, director de la botiga FNAC Triangle.
"La reducció principal es farà als magatzems, els espais comunis i les oficines. Aprofitem millor l'espai que tenim"
La companyia vol un emplaçament per a ells sols --amb un lloguer més baix-- i potenciar el comerç electrònic.
Entre les dues dates, les compres es podran continuar fent a través de la botiga en línia de la cadena o en altres botigues, segons ha informat la cadena francesa en un comunicat.
Del Triangle cap a una nova etapa
La primera botiga de la FNAC a Barcelona va obrir al centre comercial l'Illa el 1996. La del Triangle va obrir dos anys més tard, i va marcar un punt d'inflexió en la distribució cultural a la ciutat.
Durant gairebé 30 anys, ha estat un referent a la capital catalana, però el 5 de juliol de 2025 tanca definitivament aquesta botiga i es muda.

El motiu principal és la reestructuració total i remodelació del Triangle, unit a una aposta per un espai més eficient i propi, en línia amb la revitalització de comerços a la Rambla.
Per què es trasllada?
La història de les grans marques en l'era d'internet és similar: intentar resistir l'impacte d'Amazon. De les grans botigues i l'expansió del mercat a la concentració i l'omnicanalitat. La FNAC vol que les vendes en línia representin el 30% dels seus ingressos.
La FNAC pretén optimitzar els formats i potenciar el "clic & collect", l'entrega ràpida de les compres online i entrega en botiga. I per això necessita ubicar-se en botigues més eficients.

Canviar-se a una botiga més petita també redueix els costos fixos, és a dir, menys superfície significa menys lloguer. A més, el nou edifici té més visibilitat i connectivitat que no pas la botiga a dins del centre comercial del Triangle, que es remodelarà.
Segurament el lloc de la FNAC l'ocuparà un Lefties, una de les marques d'Inditex, que vol competir amb el Primark que hi ha a l'edifici de l'antic Banc Central de Barcelona.
Aquest moviment encaixa amb un canvi de model de negoci que intenta allunyar-se progressivament del gran "megastore" per optar per formats més petits, tot potenciant la seva plataforma de comerç electrònic.
Tres dècades de la FNAC
Fundada a França el 1954 pels empresaris Max Théret i André Essel, inicialment l'empresa va ser concebuda com un club de compra per a membres amb descomptes per als socis.
Als anys 80 i 90 es va expandir internacionalment, i el 1985 va ser comprada pel fons GMF i després, el 1994, per François‑Henri Pinault, director general del grup de luxe Kering.
El 2013 va sortir a borsa i el 2016 es va fusionar amb Darty, i es va crear el grup Fnac Darty, un gegant del comerç electrònic.
La FNAC va arribar a Espanya fa 32 anys amb l'obertura de la seva primera botiga a Madrid, al carrer Preciados, el mes de desembre de 1993. Posteriorment, va aterrar a Barcelona, on actualment compta amb ubicacions a l'Illa, Triangle, La Maquinista, Arenas i Glòries.

A l'estat espanyol, la FNAC va acumular pèrdues milionàries durant la pandèmia. El gener de 2024, la matriu francesa va injectar 10 milions d'euros per recuperar la situació i estabilitzar la filial espanyola, també amb plans per obrir botigues més petites i reforçar l'online.
Si bé a Espanya no hi ha hagut cap ERO massiu, a França l'empresa va fer retallades de plantilla el 2009 i el 2012, per adaptar-se als resultats financers de l'empresa.
- ARXIVAT A:
- Digital EmpresaBarcelona ciutat