La Fura dels Baus ressuscita la tragèdia del Teatre Dubrovka a través de "Borís Godunov"
El "Borís Godunov", obra clàssica d'Aleksander Puixkin, només és una excusa per a la nova proposta de la Fura dels Baus. Els espectadors que assisteixen a aquesta representació es veuen de cop immersos en un segrest que rememora el del Teatre Dubrovka de Moscou, on el 2002 van morir 130 persones. La Fura ha pres aquest text, que tracta del poder i els seus mitjans, per fondre'l en una tensa escenificació d'un segrest. El públic nota l'opressió ambiental mentre els actors desenvolupen arguments i diàlegs en què la política i la violència van juntes i en què les úniques víctimes pures són els segrestats, el públic.
La Fura dels Baus ha estrenat a Rubí en català el seu últim muntatge teatral, "Borís Godunov", una obra inspirada en el segrest, l'any 2002, d'un teatre a Moscou, suposadament per part d'un grup txetxè i on van acabar morint 130 persones. El text original és d'Alexander Puixkin i tracta del poder i els seus mitjans.
El grup teatral ha segrestat La Sala de Rubí per recordar els tràgics fets. L'obra, una més del catàleg polèmic i provocador de la Fura dels Baus, s'inspira en el dramàtic segrest del Teatre Dubrovka de Moscou per un escamot txetxè per convidar a reflexionar sobre la violència, el poder, el terrorisme. De fet, el segrest comença mentre s'està representant "Borís Gudonov", escrita al segle XIX pel dramaturg rus Aleksander Puixkin. La Fura ha pres aquest text, que tracta del poder i els seus mitjans, per fondre'l en una tensa escenificació d'un segrest.
A l'abril, "Borís Gudonov" arribarà al Teatre Nacional.