"La Marató" de TV3 ha aconseguit més de 7.385.000 euros per a les lesions medul·lars i cerebrals adquirides
El marcador de "La Marató" ha tancat amb un total de rècord. Amb més de quinze hores de programa, s'han aconseguit 7.385.000 euros per a les lesions medul·lars i cerebrals adquirides. Al llarg del dia, la participació ciutadana ha estat present a tot el territori amb activitats solidàries arreu. La sensibilització i la difusió científica ha estat gràcies a testimonis colpidors de persones lesionades i experts que han intentat apropar aquestes malalties a la població. Catalunya Ràdio també ha preparat una programació especial fins a les dues del migdia. A les nou del matí ha començat una edició especial d'"El suplement", de Tatiana Sisquella.
Catalunya segueix demostrant la seva solidaritat any rere any i "La Marató", dinou anys després, continua essent un èxit per a la recerca científica, gràcies a les donacions dels catalans. En l'última actualització a càrrec del presentador, Albert Om, el marcador de "La Marató" ha batut un nou rècord amb un total al final del programa de 7.385.000 euros, després de més quinze hores d'emissió. Un gest molt significatiu, en una època de dificultats econòmiques, i que il·lustra el compromís dels catalans per ajudar a la recerca científica per a les malalties. L'edició d'aquest any ha estat dedicada a les lesions medul·lars i cerebrals adquirides.
"La Marató" ja s'ha convertit en una cita nadalenca actual, i no només ajuda a recaptar fons per a l'avenç tecnològic, sinó que és una gran eina per a la difusió científica i promou la sensibilització de la població a través del coneixement i l'apropament dels casos que s'expliquen al llarg del programa. La participació de tothom i la implicació del territori es demostra amb la gran quantitat d'activitats que s'organitzen des de les setmanes prèvies al dia del programa. Aquest any, amb les més de 1.200 activitats organitzades arreu de Catalunya, s'han aconseguit més d'un milió d'euros.
Totes les xifres creixen a mesura que es van complint més edicions, i no només la xifra final de donacions, sinó també el nombre de trucades rebudes al llarg del dia. Aquest diumenge han estat 120.999, superant amb escreix les prop de 107.000 trucades de l'edició de l'any 2009. I el disc de la marató, amb 150.000 còpies venudes, ha estat el més venut de totes les edicions. El CD i també el llibre de "La Marató" encara es poden comprar a través de la botiga de TV3.
Les donacions per a aquesta edició es poden seguir fent fins al 31 de gener del 2011 a través del Servicaixa, o donacions per transferència bancària a La Caixa, al número de compte 2100 0555 31 0201001500 o en cas de ser un donatiu procedent d'una activitat popular (organitzada per associacions i/o entitats) al número de compte 2100 0555 37 0201474332. També es poden seguir fent donacions per internet i amb el mòbil.
Testimonis colpidors i col·laboracions estel·lars
Més de vint testimonis de persones que han patit una lesió medul·lar o cerebral, han intentat acostar a les dificultats físiques, emocionals i socials a què s'enfronten diàriament, tant els afectats com en el seu entorn. I científics i experts han explicat el funcionament del sistema nerviós central i com l'afecten les lesions tractades, apropant d'aquesta manera aquestes malalties a la població per a una major sensibilització.
El programa ha comptat amb actuacions musicals de luxe, entre altres les dels artistes que han participat en el disc de "La Marató". Montserrat Caballé ha interpretat amb la seva filla la banda sonora de l'anunci d'aquesta edició i al llarg del dia, s'ha pogut gaudir d'actuacions musicals per a tots els gustos, amb els Amics de les Arts, Lax 'n Busto, Oceana i Rosario, entre molts d'altres.
Moltes cares conegudes de TV3 han passat pel plató del programa, com per exemple Raquel Sans, que ha cantat amb la seva germana, i Tomàs Molina i Helena Garcia Melero, que han intentat exemplificar com se sent una persona amb una lesió medul·lar. Albert Om ha recordat amb el presentador de l'edició anterior, en Josep Cuní, moments emotius de "La Marató" dedicada a les malalties minoritàries i Xavi Coral i Espartac Peran han presentat les activitats i el "flashmob" al centre de Barcelona amb més de 2.500 participants. Però també hi ha hagut activitats, trucades i més de 2.500 voluntaris a Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona.
Els actors de "Polònia" i "Crackòvia" han presentat monòlegs, una gran novetat d'aquesta edició, i els jugadors del Barça Gerard Piqué i Dani Alves també han estat en directe a "La Marató". I a més de les estrelles que han visitat el plató, l'Albert Om ha estat acompanyat per dues titelles que l'han ajudat a presentar, la Lia i el Marc.
"La Marató" a la xarxa
Aquesta edició de "La Marató" ha tingut una gran presència a les xarxes socials, i ha aconseguit superar els 84.000 amics a Facebook. El programa informava en directe a través de Facebook i Twitter i aconseguia encara més proximitat amb el públic. Els espectadors podien deixar comentaris al mur i a través del #maratótv3 que s'emetien per televisió, i a la vegada ajudaven a escampar el missatge de solidaritat.
Els moments més destacats del programa s'han anat recollint al blog de "La Marató", on s'hi poden veure tots els vídeos dels testimonis, explicacions científiques i les millors actuacions.
Programació especial des de Catalunya Ràdio
L'esperada cita també ha comptat amb la col·laboració de Catalunya Ràdio. L'emissora ha preparat una programació especial, que ha començat a les nou del matí amb l'emissió d'"El suplement", de Tatiana Sisquella, en directe des del centre comercial La Maquinista, de Barcelona, i ha finalitzat a les dues d'aquest migdia.
A més, també s'han preparat altres iniciatives, com per exemple el concurs Pinta La Marató, en el qual han participat una quarantena de centres educatius de Secundària d'arreu de Catalunya amb la finalitat de donar a conèixer als més joves les patologies que es tractaran al programa. L'escola Brianxa de Tordera ha estat la guanyadora d'aquesta edició.
"La Marató" ja s'ha convertit en una cita nadalenca actual, i no només ajuda a recaptar fons per a l'avenç tecnològic, sinó que és una gran eina per a la difusió científica i promou la sensibilització de la població a través del coneixement i l'apropament dels casos que s'expliquen al llarg del programa. La participació de tothom i la implicació del territori es demostra amb la gran quantitat d'activitats que s'organitzen des de les setmanes prèvies al dia del programa. Aquest any, amb les més de 1.200 activitats organitzades arreu de Catalunya, s'han aconseguit més d'un milió d'euros.
Totes les xifres creixen a mesura que es van complint més edicions, i no només la xifra final de donacions, sinó també el nombre de trucades rebudes al llarg del dia. Aquest diumenge han estat 120.999, superant amb escreix les prop de 107.000 trucades de l'edició de l'any 2009. I el disc de la marató, amb 150.000 còpies venudes, ha estat el més venut de totes les edicions. El CD i també el llibre de "La Marató" encara es poden comprar a través de la botiga de TV3.
Les donacions per a aquesta edició es poden seguir fent fins al 31 de gener del 2011 a través del Servicaixa, o donacions per transferència bancària a La Caixa, al número de compte 2100 0555 31 0201001500 o en cas de ser un donatiu procedent d'una activitat popular (organitzada per associacions i/o entitats) al número de compte 2100 0555 37 0201474332. També es poden seguir fent donacions per internet i amb el mòbil.
Testimonis colpidors i col·laboracions estel·lars
Més de vint testimonis de persones que han patit una lesió medul·lar o cerebral, han intentat acostar a les dificultats físiques, emocionals i socials a què s'enfronten diàriament, tant els afectats com en el seu entorn. I científics i experts han explicat el funcionament del sistema nerviós central i com l'afecten les lesions tractades, apropant d'aquesta manera aquestes malalties a la població per a una major sensibilització.
El programa ha comptat amb actuacions musicals de luxe, entre altres les dels artistes que han participat en el disc de "La Marató". Montserrat Caballé ha interpretat amb la seva filla la banda sonora de l'anunci d'aquesta edició i al llarg del dia, s'ha pogut gaudir d'actuacions musicals per a tots els gustos, amb els Amics de les Arts, Lax 'n Busto, Oceana i Rosario, entre molts d'altres.
Moltes cares conegudes de TV3 han passat pel plató del programa, com per exemple Raquel Sans, que ha cantat amb la seva germana, i Tomàs Molina i Helena Garcia Melero, que han intentat exemplificar com se sent una persona amb una lesió medul·lar. Albert Om ha recordat amb el presentador de l'edició anterior, en Josep Cuní, moments emotius de "La Marató" dedicada a les malalties minoritàries i Xavi Coral i Espartac Peran han presentat les activitats i el "flashmob" al centre de Barcelona amb més de 2.500 participants. Però també hi ha hagut activitats, trucades i més de 2.500 voluntaris a Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona.
Els actors de "Polònia" i "Crackòvia" han presentat monòlegs, una gran novetat d'aquesta edició, i els jugadors del Barça Gerard Piqué i Dani Alves també han estat en directe a "La Marató". I a més de les estrelles que han visitat el plató, l'Albert Om ha estat acompanyat per dues titelles que l'han ajudat a presentar, la Lia i el Marc.
"La Marató" a la xarxa
Aquesta edició de "La Marató" ha tingut una gran presència a les xarxes socials, i ha aconseguit superar els 84.000 amics a Facebook. El programa informava en directe a través de Facebook i Twitter i aconseguia encara més proximitat amb el públic. Els espectadors podien deixar comentaris al mur i a través del #maratótv3 que s'emetien per televisió, i a la vegada ajudaven a escampar el missatge de solidaritat.
Els moments més destacats del programa s'han anat recollint al blog de "La Marató", on s'hi poden veure tots els vídeos dels testimonis, explicacions científiques i les millors actuacions.
Programació especial des de Catalunya Ràdio
L'esperada cita també ha comptat amb la col·laboració de Catalunya Ràdio. L'emissora ha preparat una programació especial, que ha començat a les nou del matí amb l'emissió d'"El suplement", de Tatiana Sisquella, en directe des del centre comercial La Maquinista, de Barcelona, i ha finalitzat a les dues d'aquest migdia.
A més, també s'han preparat altres iniciatives, com per exemple el concurs Pinta La Marató, en el qual han participat una quarantena de centres educatius de Secundària d'arreu de Catalunya amb la finalitat de donar a conèixer als més joves les patologies que es tractaran al programa. L'escola Brianxa de Tordera ha estat la guanyadora d'aquesta edició.