El fum d'un tub d'escapament d'un cotxe a Berlín
La prohibició estava previst que s'aprovés aquest divendres (Reuters/Fabrizio Bensch)

La UE ajorna la prohibició de vendre cotxes i furgonetes nous de gasolina i dièsel el 2035

Alemanya paralitza l'aprovació de la prohibició perquè demana que els vehicles que funcionin amb combustibles nets en quedin fora

RedaccióActualitzat

Els països de la Unió Europea han ajornat la prohibició de vendre turismes i furgonetes noves amb motor de combustió, és a dir, motors de dièsel o gasolina a partir del 2035, que s'hauria d'haver aprovat la setmana que ve.

La decisió s'ha posposat sine die, després que Alemanya --on la indústria automobilística és cabdal-- ha plantejat que es consideri el cas dels motors de combustió que fan servir combustibles sintètics no contaminants, produïts amb aigua i CO2.

La proposta de Berlín, que també ha rebut el suport d'Itàlia, passaria perquè aquests vehicles es puguin seguir matriculant més enllà del 2035.

El text que s'hauria d'haver aprovat aquest divendres va rebre el vistiplau del Parlament Europeu el 14 de febrer després que la cambra, el Consell Europeu, i la Comissió Europea van tancar l'acord a la tardor.

La mesura forma part del paquet de mesures Fit for 55 amb les quals la Unió Europea vol reduir com a mínim un 55% les emissions des d'ara fins al 2030.

La idea inicial és que la prohibició afecti els vehicles nous que es venguin a partir del 2035 a qualsevol país de la UE. Ara bé, podrien continuar circulant els turismes i furgonetes de combustió comprats abans.

De fet, la Comissió Europea calcula que el 2050 el 20% del parc mòbil encara circularà amb motor de combustió.

 

ARXIVAT A:
ContaminacióUnió Europea
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut