Les cendres del volcà Grímsvötn avancen amb menys força cap a Dinamarca i Suècia
El núvol de cendra que provoca el volcà islandès Grímsvötn ha provocat cancel·lacions preventives d'uns 500 vols dels 29.000 previstos al continent europeu, segons Eurocontrol. Les companyies aèries KLM, British Airways i EasyJet han ajornat un bon nombre de trajectes. Ryanair, en canvi, ha decidit fer el contrari: sobrevolar Escòcia per demostrar que no hi ha cap perill. El núvol de cendra s'acosta a Escòcia. Podria arribar a Dinamarca i al sud de Noruega dimecres i a França i el nord de la Península dijous.
El volcà Grímsvötn, el més actiu d'Islàndia i que va entrar en erupció dissabte passat, manté l'activitat, però cada cop amb una intensitat més baixa. La concentració de cendra és cada cop menor, però, tot i així, obliga a cancel·lar vols per seguretat. És el cas d'uns 500 vols de diferents companyies aèries que tenien previst operar aquest dimarts a diferents punts d'Europa.
Segons ha explicat el responsable d'operacions de l'Agència Europea per a la Seguretat Aèria, la cendra del volcà cobreix ara gran part d'Escòcia i Irlanda del Nord i s'anirà desplaçant cap al sud d'Escandinàvia, Dinamarca i probablement el nord d'Alemanya. De fet, el servei meteorològic alemany ha advertit que les cendres podrien provocar el tancament temporal dels aeroports d'Hamburg i Bremen, al nord del país, a partir d'aquesta mitjanit. Els aeroports de Berlín també podrien resultar-ne afectats.
Irlanda ha assegurat que, amb la informació de la qual disposa, no hi haurà restriccions al seu espai aeri en les pròximes 24 hores. Malgrat això, els vols amb destí o cap a països afectats pel núvol de cendra si que podrien patir cancel·lacions.
Les cendres podrien arribar dijous al sud de França i al nord d'Espanya. Eurocontrol diu que no disposa de dades fiables per la inestabilitat de les previsions meteorològiques.
Ryanair sobrevola el núvol en un desafiament a les autoritats del Regne Unit
Tot i les recomanacions, Ryanair ha desafiat les autoritats del Regne Unit i aquest dimarts ha fet volar un avió de verificació, en una zona amb una alta concentració de cendra del volcà islandès. L'avió ha sortit de l'aeroport de Glasgow Prestwick i ha fet una ruta cap al nord, a Inverness, i cap a l'est, a Aberdeen, per acabar aterrant a l'aeroport d'Edimburg.
"No hi havia cendra volcànica visible i la inspecció posterior al vol no ha mostrat cap prova que hi hagués cendra al fuselatge, les ales o els motors" de l'avió, ha assegurat l'aerolínia en un comunicat. Ryanair ha criticat durament la decisió de les autoritats de tancar parts de l'espai aeri escocès per culpa del núvol i ha exigit que es retirin les restriccions.
La Unió Europea ha posat en marxa una cèl·lula de coordinació de crisi per respondre amb rapidesa i eficàcia al possible impacte del núvol de cendra del volcà. I és que fa un any, un altre volcà islandès, l'Eyjafjallajökull, va provocar un caos aeri de dimensions considerables.
Segons ha explicat el responsable d'operacions de l'Agència Europea per a la Seguretat Aèria, la cendra del volcà cobreix ara gran part d'Escòcia i Irlanda del Nord i s'anirà desplaçant cap al sud d'Escandinàvia, Dinamarca i probablement el nord d'Alemanya. De fet, el servei meteorològic alemany ha advertit que les cendres podrien provocar el tancament temporal dels aeroports d'Hamburg i Bremen, al nord del país, a partir d'aquesta mitjanit. Els aeroports de Berlín també podrien resultar-ne afectats.
Irlanda ha assegurat que, amb la informació de la qual disposa, no hi haurà restriccions al seu espai aeri en les pròximes 24 hores. Malgrat això, els vols amb destí o cap a països afectats pel núvol de cendra si que podrien patir cancel·lacions.
Les cendres podrien arribar dijous al sud de França i al nord d'Espanya. Eurocontrol diu que no disposa de dades fiables per la inestabilitat de les previsions meteorològiques.
Ryanair sobrevola el núvol en un desafiament a les autoritats del Regne Unit
Tot i les recomanacions, Ryanair ha desafiat les autoritats del Regne Unit i aquest dimarts ha fet volar un avió de verificació, en una zona amb una alta concentració de cendra del volcà islandès. L'avió ha sortit de l'aeroport de Glasgow Prestwick i ha fet una ruta cap al nord, a Inverness, i cap a l'est, a Aberdeen, per acabar aterrant a l'aeroport d'Edimburg.
"No hi havia cendra volcànica visible i la inspecció posterior al vol no ha mostrat cap prova que hi hagués cendra al fuselatge, les ales o els motors" de l'avió, ha assegurat l'aerolínia en un comunicat. Ryanair ha criticat durament la decisió de les autoritats de tancar parts de l'espai aeri escocès per culpa del núvol i ha exigit que es retirin les restriccions.
La Unió Europea ha posat en marxa una cèl·lula de coordinació de crisi per respondre amb rapidesa i eficàcia al possible impacte del núvol de cendra del volcà. I és que fa un any, un altre volcà islandès, l'Eyjafjallajökull, va provocar un caos aeri de dimensions considerables.