Manifestació  VTC 28 novembre 2023
Les empreses de VTC faran vaga el dilluns 3 de març coincidint amb l'estrena del MWC (ACN)

Seguiment d'un 60% de la vaga dels conductors de VTC, coincidint amb l'inici del Mobile

L'associació majoritària Unauto protesta per la propera legislació i acusa el Govern de legislar en favor del taxi

RedaccióActualitzat

Les empreses de Vehicles de Transport amb Conductor (VTC) han anunciat una aturada aquest dilluns 3 de març, coincidint amb l'inici del Mobile World Congress (MWC) a Barcelona. El seguiment de l'aturada ha estat d'un 60%, segons han informat les organitzacions convocants.

L'associació Unauto, que agrupa la major part de professionals del sector, ha convocat la vaga del 8 del matí a 12 del migdia. En canvi, Cabify, una de les empreses amb llicència VTC més popular, no participa a l'aturada. Unauto apunta que protesten per la nova llei de transport que prepara la Generalitat.

Segons denuncien, aquesta normativa podria limitar la seva activitat exclusivament als trajectes interurbans, fet que consideren inviable econòmicament i que suposaria la desaparició del sector VTC a Catalunya.
 

Futur incert per a les VTC

Els representants d'Unauto acusen el Govern de legislar en favor del sector del taxi i afirmen que les negociacions s'han dut a terme d'esquena als professionals de les VTC. Marc Jussen, portaveu d'Unauto Catalunya, ha expressat la seva preocupació pel futur del sector: 

"Estem molt preocupats perquè la llei de transports que està enllestint el Govern no només no resoldrà el problema greu de mobilitat a Barcelona, sinó que eliminarà les VTC. És una llei dictada per al taxi i no la podem assumir".

Imatge d'arxiu de la manifestació VTC del 28 novembre de 2023 (ACN)

El sector ja estava sotmès a restriccions, com l'obligació de precontractar el servei amb 15 minuts d'antelació. Això vol dir que, entre que es precontracta el viatge i es produeix, ha de passar com a mínim un quart d'hora. A més, aquests vehicles no poden circular per les vies públiques a la recerca de clients ni propiciar la captació de viatgers que no hagin contractat prèviament el servei. 

Ara, les noves mesures podrien limitar les VTC a trajectes interurbans, cosa que, segons Jussen, és "ridícul", ja que representa menys de l'1% de la seva activitat actual:

 "A Barcelona hi ha la pitjor ràtio de taxis i VTC per habitant de tota Europa, amb 3,4 per cada 1.000 habitants. Imaginem com seria sense les 3.100 VTC que hi ha actualment a Catalunya".

El col·lectiu de VTC ha decidit convocar la seva protesta durant el MWC per evidenciar, segons diuen, el problema de mobilitat a la ciutat:

"Esperem que l'aturada sigui a totes les VTC, perquè som un col·lectiu que mai ha volgut col·lapsar la ciutat. Ens veiem obligats a fer-ho perquè els polítics, l'administració i la ciutadania vegin que a Barcelona hi ha un problema de mobilitat. Volem que vegin com seria Barcelona sense VTCs, que és el que pretenen."

No obstant això, a més de l'aturada de dilluns, l'associació també ha convocat una mobilització unitària l'11 de març per fer sentir les seves reivindicacions.

Mentrestant, John Hoffman, conseller delegat de GSMA --l'organitzadora del Mobile World Congress--, ha volgut destacar que Barcelona disposa d'un "fantàstic transport públic, amb sistemes de metro i autobusos", i que la majoria de visitants del congrés arriben en transport col·lectiu. Hoffman també considera que la mobilitat a la ciutat no es veurà interrompuda. 

 

ARXIVAT A:
TaxisVTCTransport públic
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut