Un centre d'atenció de trucades, en una imatge d'arxiu (Pexels)
Madrid

Mor una teleoperadora i els companys denuncien que han de seguir treballant a la mateixa sala

Els fets van passar en un "call center" de l'empresa Konecta a Madrid, dedicat a l'atenció al client d'Iberdrola

RedaccióActualitzat

Una dona va morir dimarts passat a Madrid en un "call center" de l'empresa Konecta, líder estatal d'aquest sector. L'operadora treballava en l'atenció al client d'Iberdrola, i diversos sindicats han denunciat que l'empresa no disposava de cap protocol i, després la mort, els altres companys es van veure obligats a continuar treballant a la sala.

En un comunicat, la CGT recull alguns missatges que es van enviar els seus companys després que Inmaculada perdés la vida. "Està tirada a terra i nosaltres agafant trucades", "ens diuen que les continuem agafant", reprodueixen.

"El servei prosseguia com si res", lamenta el sindicat, que també assegura que "algú repetia insistentment: 'som un servei essencial'". "I la vida? Hi ha res més essencial que la vida?", es pregunten.

Per tot plegat, la CGT expressa la seva repulsa als responsables de Konecta per aquest comportament. "Ens ha faltat humanitat, empatia i respecte a dojo", apunten.

En la mateixa línia, Unión Sindical Obrera (USO) parla de la "deshumanització de Konecta" i assegura que "com si fos una pel·lícula de terror, desgraciadament, els treballadors van tenir l'obligació de continuar fent la feina mentre la companya hi era de cos present".

"L'empresa va decidir prioritzar que continués el servei, més que el respecte que es mereixia Inmaculada i la falta de sensibilitat amb la resta d'equip, a qui es volia despullar de sentiments", denuncien.

Des de la UGT apunten la "lamentable actuació de l'empresa" mentre que Comissions Obreres, pel seu cantó, evita entrar en detalls del succés i diu que ha demanat tota la informació necessària a l'empresa, a l'espera de l'informe del servei de prevenció. Així mateix, demanen que es reforcin les polítiques de seguretat laboral en aquests casos.


L'empresa ho matisa

Malgrat les denúncies dels sindicats, fonts de Konecta han assegurat a Eldiario.es que "es va buidar ràpidament la zona més propera" a la treballadora que havia mort, que formava part de la plantilla des de l'any 2008.

Així mateix, les mateixes fonts mantenen que "es va habilitar immediatament la possibilitat de treballar en remot", encara disponible aquest dilluns. "És una situació complicada, demanem respecte a la família", hi afegeixen.

Segons explica aquest mitjà, un testimoni dels fets hauria assegurat que no hi va haver "coaccions" i cadascú va reaccionar diferent: des dels que van desconnectar-se immediatament fins als que van continuar atenent trucades "per no pensar" o perquè no sabien què calia fer.

També detalla que durant els primers instants hi va haver dues persones --entre les quals una responsable de l'empresa-- que van intentar reanimar la dona amb tècniques de primers auxilis, fins que van arribar els serveis d'emergències, que tampoc van poder fer res per salvar-li la vida.

Aquest dilluns, i després de l'enrenou que s'ha generat, el responsable sectorial de la UGT, Carlos Prieto, ha canviat la versió d'un primer comunicat de l'organització en què explicaven que els treballadors van haver de quedar-se a l'oficina durant dues hores. Prieto ha assegurat que "no és cert" que ningú s'hagués de quedar treballant obligatòriament.

"La gent ha creat una bola més enllà del que va ser", ha dit en unes declaracions a TVE durament criticades pel sindicat USO, que l'acusa de voler "blanquejar l'explotació de la burgesia".   

ARXIVAT A:
Drets laborals
Anar al contingut