Nufri inicia una campanya promocional per posicionar les seves dues marques de poma al mercat estatal
ACN Lleida.-El grup hortofructícola Nufri ha endegat una campanya de promoció amb l'objectiu de posicionar les seves dues marques de poma Livinda i Delissium al mercat estatal i és que actualment una de cada dues pomes que es consumeix a l'estat espanyol són d'importació, segons Afrucat. A partir d'aquesta setmana i durant els dos pròxims mesos Nufri identificarà entre 8 i 10 milions de les seves pomes amb adhesius amb uns 200 noms de persona diferents -com ja havien fet altres firmes com ara Coca Cola- amb la voluntat que els consumidors busquin el seu nom i acabin optant per comprar aquestes pomes enlloc d'altres d'importació. A més, Nufri sortejarà quatre viatges de cap de setmana per a dues persones a Sòria i Lleida, zones on l'empresa lleidatana produeix anualment uns 50 milions de quilos de poma, un 20% de les quals s'etiquetaran amb diferents noms en el marc de la campanya 'És d'aquí i es diu com tu'.
Nufri ha presentat aquest dimarts a l'Escola d'Hoteleria i Turisme de Lleida la campanya promocional pionera en el sector fructícola que ha posat en marxa aquesta setmana per posicionar al mercat estatal les seves dues marques de poma, Livinda i Delissium. Sota el lema 'És d'aquí i es diu com tu', l'empresa lleidatana etiquetarà durant els dos pròxims mesos entre 8 i 10 milions de pomes amb adhesius amb noms propis de persona catalans, castellans i bascos, a més de parentius com ara 'pare', 'mare' o 'tiet', amb la voluntat de cridar l'atenció dels consumidors per tal que acabin comprant aquestes pomes produïdes a l'Estat enlloc d'altres importades d'altres països productors. I és que segons un estudi elaborat per Afrucat, una de cada dues pomes que es consumeix actualment a l'estat espanyol són d'importació. El director de producció i comerç de Nufri, Ignasi Argilés, ha remarcat que l'estat espanyol és deficitari en la producció de poma i necessita importar-ne per tal d'atendre a la demanda dels consumidors. Per això, amb aquesta promoció es vol reivindicar la producció de poma local. Argilés ha explicat que 'És d'aquí i es diu com tu' vol ser una campanya "empàtica i simpàtica" ja que es pretén "caure en gràcia" al consumidor amb l'objectiu que aquest busqui el seu nom o el de familiars entre els 200 noms amb què Nufri ha identificat les seves pomes, de la mateixa manera que ja havia fet Coca Cola amb els seus refrescos. A més, l'empresa hortofructícola lleidatana sortejarà entre aquelles persones que enviïn tres adhesius de la promoció amb noms diferents quatre viatges de cap de setmana per a dues persones a Lleida i Sòria perquè puguin conèixer les explotacions on Nufri produeix les seves pomes. En concret, es destinaran a la campanya, que finalitzarà el 30 de juny, entorn d'uns 2 milions de quilos de poma de la marca Livinda i entre 5 i 10 milions de quilos de Delissium, entorn d'un 20% del total de la producció. Nufri distribueix les seves pomes a través del canal majorista i, per tant, es podran trobar les seves pomes -de les varietats Granny Smith, Golden, Fuji i roges- identificades amb noms de persona a partir d'aquesta setmana en diferents establiments d'arreu de l'Estat. Argilés no ha descartat la possibilitat d'estendre la campanya també a la pera. Nufri, que té la seu central a Mollerussa, produeix anualment uns 50 milions de quilos de poma en finques situades a Sòria i Lleida. El grup hortofructícola lleidatà, que compta amb uns 700 treballadors, produeix més de 100 milions de quilos de fruita anuals -poma, pera, fruita d'os i cítrics- i té un volum de facturació superior als 300 milions d'euros. Nufri enviarà enguany 100.000 quilos de cítrics al mercat xinèsAltrament, Ignasi Argilés ha explicat que Nufri ha començat aquesta campanya l'exportació de cítrics al mercat xinès, en concret va enviar al desembre dos contenidors i en les pròximes setmanes té previst enviar-ne dos més. En total, la firma lleidatana preveu enviar enguany a la Xina uns 100.000 quilos de cítrics, entre mandarines i taronges, que produeix a Huelva i Sevilla. De moment, Nufri descarta l'exportació de fruita d'os al mercat asiàtic per la distància existent i tenint en compte que es tracta d'un producte més perible que els cítrics i per al qual potencia més la venda en el mercat interior.