Algunes persones trenquen el tabú del càncer a les xarxes (CCMA)

Tenir càncer i compartir-ho a les xarxes: el cas de diverses influencers

L'exemple d'algunes influencers, com Elena Huelva, que va morir el 4 de gener, ha ajudat a trencar el tabú del càncer a les xarxes socials

Anna Bonet/Clara PàmiesActualitzat

Joves com Elena Huelva, que va morir dimecres, han ajudat a trencar el tabú, visibilitzant el càncer a les xarxes socials.

Els seus perfils d'Instagram i TikTok tenen prop d'un milió de seguidors. Com ella, altres persones han mostrat els tractaments, la recuperació, les seqüeles i alguns dels moments difícils de la malaltia.

La majoria van començar a utilitzar les xarxes socials com a diari personal, però en molts casos s'han convertit en altaveu de la malaltia, per reclamar més investigació.

"Expliques al món que el càncer existeix, que no entén ni d'edat ni de sexe", explica Cristina Inés, que va tenir un càncer de mama quan tenia 27 anys i la seva filla va morir amb només 17 mesos. El seu Instagram té més de 75.000 seguidors. També hi han trobat suport dels seus seguidors.  

L'exemple d'aquests joves que han optat per fer públic el càncer és una referència per a moltes persones que viuen la malaltia de prop. D'altres, però, prefereixen no exposar-se tant i els costa veure aquest contingut.

Ho expliquen en el següent vídeo:

 

 

 

 

ARXIVAT A:
CàncerXarxes socials
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut