Trànsit retirarà tres radars que van recaptar fins a nou milions d'euros en tres anys
Només tres radars han arribat a recaptar en els últims tres anys fins a nou milions d'euros. Segons ha pogut saber TV3, es tracta dels que hi ha situats a la B-23, a l'altura de Molins de Rei, el de la C-33, a Montcada i Reixac, i el de la C-16 a Navàs. Aquests tres radars han multat fins a nou vegades més que la mitjana. El Departament d'Interior ha decidit canviar-los d'ubicació perquè considera que no han complert la seva funció, que és dissuasiva, i fer que els conductors corrin menys. De fet, el Servei Català de Trànsit ha examinat un per un el comportament dels radars que hi ha repartits pel país. Han conclòs que una vintena de radars es reubicaran cada any i que n'instal·laran trenta més.
El radar que ha sancionat més de tot Catalunya és un que està ubicat a la C-33, a Montcada i Reixac, sota un pòrtic de sortida de Barcelona. Després de saber aquesta dada Interior ha decidit treure'l de la seva ubicació i recol·locar-lo a l'àrea de Montcada, 2 quilòmetres amunt o avall del lloc actual. Indiquen que la decisió obeeix al fet que no ha complert amb la seva funció dissuasiva.
A més, juntament amb aquest a la C-33, també es modificaran dos radars més. El segon que es desmuntarà per col·locar-lo en un altre lloc del mateix tram és el que es troba al peu de la C-16, a l'altura de Navàs. El Servei Català de Trànsit no entén per què ha sancionat tant si és al mig d'una recta i visiblement senyalitzat.
El tercer radar que Trànsit modificarà és un piezoelèctric col·locat a sobre d'un pòrtic de la B-23 a l'altura de Molins de Rei. Aquest, en comptes de desmuntar-lo, el deixaran aquí i serà reprogramat amb el sistema de velocitat variable, que entrarà en funcionament en aquest tram abans de finals d'any.
Els radars del milió d'euros
Aquests tres radars es modificaran després que s'ha vist que van arribar a recaptar nou milions d'euros en tres anys, una xifra que no es considera normal. I és que anualment, el 75% dels radars que hi ha a Catalunya recapten menys de 160.000 euros, mentre que el 25% restant, situats en zones molt transitades, recapten entre 160.000 i 800.000 euros anuals. En canvi, en el cas d'aquests tres, tots tres van sobrepassar amb escreix aquestes xifres: cadascun va recaptar entre un milió i un milió 400.000 euros l'any.
La funció dissuasòria
El director del Servei Català del Trànsit, Joan Aregio, ha explicat la decisió de canviar aquests radars perquè no exercien la funció dissuasiva que busquen: "Un radar que al cap dels anys continua sancionant molt és un radar que no ha aconseguit un dels seus principals objectius, que és corregir la conducta dels conductors".
A banda de canviar-los de lloc, el Servei Català de trànsit té previst senyalitzar-los millor.
Més radars i nou sistema de rotació
L'estudi, que s'ha fet per primer cop, també preveu recol·locar 22 radars que entraran en un sistema de rotació, és a dir, que cada any canviaran de lloc. A Catalunya hi ha 149 radars i 200 punts d'instal·lació. Per tant, molts cops, 1 de cada 4 vegades, les caixes estan buides, però l'efecte dissuasiu que es busca és el mateix.
L'objectiu, segons Trànsit, és canviar la cultura de la velocitat dels conductors, i fins al 2013, passarem de 149 radars a prop de 200, amb estudis periòdics del seu funcionament.
Abans d'acabar l'estudi, Trànsit ja va revelar que un sol radar havia recaptat 5 milions d'euros en 3 anys. En aquell moment, el director del Servei Català de Trànsit, Joan Aregio, no va concretar on era exactament, però sí que va dir que era un dels radars que havia col·locat el tripartit i que es trobava en una via d'accés a Barcelona on s'aplicava el límit dels 80 quilòmetres per hora.
A més, juntament amb aquest a la C-33, també es modificaran dos radars més. El segon que es desmuntarà per col·locar-lo en un altre lloc del mateix tram és el que es troba al peu de la C-16, a l'altura de Navàs. El Servei Català de Trànsit no entén per què ha sancionat tant si és al mig d'una recta i visiblement senyalitzat.
El tercer radar que Trànsit modificarà és un piezoelèctric col·locat a sobre d'un pòrtic de la B-23 a l'altura de Molins de Rei. Aquest, en comptes de desmuntar-lo, el deixaran aquí i serà reprogramat amb el sistema de velocitat variable, que entrarà en funcionament en aquest tram abans de finals d'any.
Els radars del milió d'euros
Aquests tres radars es modificaran després que s'ha vist que van arribar a recaptar nou milions d'euros en tres anys, una xifra que no es considera normal. I és que anualment, el 75% dels radars que hi ha a Catalunya recapten menys de 160.000 euros, mentre que el 25% restant, situats en zones molt transitades, recapten entre 160.000 i 800.000 euros anuals. En canvi, en el cas d'aquests tres, tots tres van sobrepassar amb escreix aquestes xifres: cadascun va recaptar entre un milió i un milió 400.000 euros l'any.
La funció dissuasòria
El director del Servei Català del Trànsit, Joan Aregio, ha explicat la decisió de canviar aquests radars perquè no exercien la funció dissuasiva que busquen: "Un radar que al cap dels anys continua sancionant molt és un radar que no ha aconseguit un dels seus principals objectius, que és corregir la conducta dels conductors".
A banda de canviar-los de lloc, el Servei Català de trànsit té previst senyalitzar-los millor.
Més radars i nou sistema de rotació
L'estudi, que s'ha fet per primer cop, també preveu recol·locar 22 radars que entraran en un sistema de rotació, és a dir, que cada any canviaran de lloc. A Catalunya hi ha 149 radars i 200 punts d'instal·lació. Per tant, molts cops, 1 de cada 4 vegades, les caixes estan buides, però l'efecte dissuasiu que es busca és el mateix.
L'objectiu, segons Trànsit, és canviar la cultura de la velocitat dels conductors, i fins al 2013, passarem de 149 radars a prop de 200, amb estudis periòdics del seu funcionament.
Abans d'acabar l'estudi, Trànsit ja va revelar que un sol radar havia recaptat 5 milions d'euros en 3 anys. En aquell moment, el director del Servei Català de Trànsit, Joan Aregio, no va concretar on era exactament, però sí que va dir que era un dels radars que havia col·locat el tripartit i que es trobava en una via d'accés a Barcelona on s'aplicava el límit dels 80 quilòmetres per hora.