janquim

Una empresa catalana crea una aplicació per obrir botigues al Facebook

L'empresa Cink, que té la seu principal a Barcelona, ha creat una aplicació anomenada SocialBuy que permet a les empreses petites i mitjanes obrir una botiga a la xarxa social Facebook. Amb tres clics es pot crear un establiment comercial electrònic que queda visible al Facebook. La principal novetat d'aquest recurs és que aplica els anomenats "descomptes socials", és a dir, que els seus usuaris troben avantatges pel fet de compartir les seves adquisicions.

Actualitzat
SocialBuy s'adreça a les empreses que vulguin ser en aquest entorn però no disposen del pressupost necessari per crear una botiga pròpia, amb els sistemes de pagament virtual. S'ha posat en marxa fa menys de deu dies i ja arriba al mig centenar de descàrregues, segons fonts de l'empresa.

El creixement del comerç electrònic apunta ara en dues vies. Per una banda, amb el creixement de propostes enfocades als descomptes (com Groupon) i a posar al món dels "socialmedia" els productes que fins ara es trobaven als "outlets" (això és el que d'alguna manera fa Privalia).

Per una altra, amb els aparadors que s'obren al Facebook. Les empreses saben que el seu objectiu a les xarxes socials és vendre i no tan sols acumular fans o amics en aquestes xarxes. Per això SocialBuy espera trobar-hi una veta de mercat.

Descomptes per recomanar

Als petits empresaris els ofereix una manera senzilla d'obrir una botiga electrònica i als usuaris els convida a viure una experiència del tot diferent. D'entrada, perquè l'aplicació permet rebre recomanacions.

De fet, a partir de les preferències expressades pels amics es pot deduir quins objectes els poden interessar quan algú els vulgui fer un regal d'aniversari (el Facebook en recorda les dates). Però, a més, perquè la compra es converteix en un acte social.

Els usuaris poden fer recomanacions i obtenen avantatges quan ho fan, de la mateixa manera que poden aconseguir un descompte si comuniquen la seva compra a través del Twitter.

Com explica a aquest mitjà Sergio Cortés, conseller delegat de Cink, aquest procediment de "compra social" és una decisió pròpia: "Identifiquem la funcionalitat social amb el descompte al centre de l'acció". Distingeix entre les empreses que posen un aparador al Facebook, i que després s'han de remetre a un sistema de compra. Amb SocialBuy s'incorpora la recomanació com a fet essencial i s'evita que les empreses hagin de crear una infraestructura virtual de comerç electrònic.

Xarxes socials i centres comercials

És cert que hi ha altres productes que els han servit de referent, com per exemple Payvement, però aquest sistema nord-americà es basa en una gran massa crítica i per ara creix a partir de finançament de risc.

Mentre que Payvement s'ocupa de la logística d'estocs i centralitza la compra amb una única cistella, com si el Facebook fos un immens centre comercial ple de botigues diferents, des de Cink han optat per dotar SocialBuy d'aquest component social, per reforçar els aspectes que tenen a veure amb les recomanacions i la prescripció recompensada.

Cortés està convençut que l'anomenat e-comerç es troba en una fase d'expansió i troba natural que Cink, una empresa de serveis nascuda per a les xarxes socials, faci ara aquest pas.

La creació de SocialBuy és la continuació d'un projecte que neix a partir dels canvis en la composició del seu equip directiu i que es concreta en Overence, ideat per atendre les grans marques en la millora de la seva presència a les xarxes socials però sobretot de la venda electrònica. seo analitica web
Anar al contingut