Dorna està preocupada per Marc Márquez: "Veure qualsevol pilot en aquesta situació és preocupant, i sent el Marc més encara". Però l'ajuda que li puguin proporcionar es farà a través d'Honda. Carlos Ezpeleta, el director general esportiu de MotoGP, ha confirmat al "Tot costa" que hi haurà una modificació de la reglamentació de concessions perquè les marques japoneses puguin remuntar. Decisió amb l'acord de les altres marques. Ezpeleta ens confirma que Pedro Acosta farà el salt i aquí serà el grup KTM qui hagi de prendre una decisió i bellugar seients. "Des de fora, està clar que el Marc no ha baixat de nivell. Va començar l'any amb mala sort per l'accident de Portugal, però amb totes les ganes i amb una competitivitat absoluta al seu rendiment personal. Jo crec que el Marc segueix al nivell de sempre."   Ezpeleta anuncia canvis en les concessions (Foto MotoGP) El reglament de concessions canviarà Amb els podis aconseguits aquesta temporada per Honda i Yamaha, i amb el reglament actual a la mà, no podrien tenir concessions fins al 2025. Molt tard. Les concessions són el procediment pel qual una marca obté avantatges de desenvolupament tècnic per sobre de la resta (més motors, motors no segellats, i pilots titulars fent més testos). Dorna està impulsant un canvi de reglament que es pugui aplicar al més aviat possible i que s'aprovaria per unanimitat (com requereixen aquestes decisions): "Estem treballant en poder ajudar, no només Honda, sinó també Yamaha, perquè puguin tornar a ser competitius d'una forma més ràpida. Honda i Yamaha van ser molt considerats amb el reglament de concesions en el passat, i allò va ser vital perquè Ducati fos competitiva i també que Suzuki ho fos tan ràpidament, i que KTM i Aprilia entressin al mundial oficialment i fossin també competitives. Els altres fabricants també ho entendran (...) La posició oficial de Dorna és que el sistema de concessions d'ha d'actualitzar."   Acosta a MotoGP i Márquez a Honda Els fets són clars. Amb el pla que té MotoGP, és molt difícil que Marc Márquez -no hi ha res impossible- pugui canviar d'aires de cara al 2024. "Que hi hagi més de 22 motos l'any que ve no està previst. De fet, per a nosaltres, el nombre ideal són 20. Pel que tinc entès, tindrem el gust de tenir Pedro (Acosta) a MotoGP, però després hi ha unes converses del Pedro amb el seu equip i el seu fabricant [...] [Per tant, podríem imaginar-nos que el Marc seguirà a Honda l'any que ve] Això són paraules teves. Crec que el Marc té un any més de contracte. Si ho sabés, no ho podria dir, però a dia d'avui entenc que el que dieu és correcte."   Ducati Ezpeleta reconeix que el domini de diversos equips de la mateixa marca (Ducati) no s'havia vist fins ara. Ara hi ha diversos pilots Ducati molt competitius. Però el director general esportiu de MotoGP pensa que "les distàncies amb altres marques no són enormes". Carlos Ezpeleta creu que és l'esport competitiu el que atrau més públic, per sobre de si una marca domina clarament o no. Quant a l'assistència de públic als circuits, "la temporada ha estat un èxit fins ara, i això també s'ha reproduït a les audiències televisives. El nou format funciona. El dissabte és ara un dia molt entretingut i ens agrada". "Sempre hi ha coses per millorar, però estem molt contents", diu Ezpeleta, que reconeix que "no hi va haver unanimitat" per implementar un nou primer entrenament dels divendres a partir de Silverstone, però sí que hi ha unanimitat perquè entri en vigor al 2024: ja veurem si hi ha més canvis al cap de setmana i si canvia la durada d'algun entrenament".