Tossa de Mar, municipi costaner de la comarca de la Selva, d'uns 5.500 habitants, s'ha convertit en tot un fenomen turístic al continent asiàtic. L'inici de la història se situa a Corea del Sud per un doble motiu: una sèrie de televisió d'èxit es va gravar als carrerons del poble i la cantant Lyu Siah, coneguda com a YooA, que té gairebé 900.000 seguidors a Instagram, hi ha gravat dos videoclips. Imatge del videoclip de la cançó "Melody" de YooA al forat del Dimoni (YouTube) A la recerca de la foto Molts d'aquests turistes el que busquen és una foto. Al videoclip "Melody" la cantant s'asseu al forat del Dimoni, una obertura que hi ha a la muralla de la Vila Vella. Això ha provocat que aquest punt s'hagi convertit en un indret buscat per fer-se fotografies de postureig d'aquelles que queden tan bé a Instagram. La majoria dels visitants són joves i, segons els veïns, "es canvien de roba i s'arreglen" per penjar les fotografies que es fan en aquest punt. Durant els mesos d'estiu desenes d'asiàtics fan cua esperant el seu torn, de manera ordenada i calmada. Això sorprèn alguns vilatans, perquè "n'hi ha que s'hi estan força estona fins que aconsegueixen la fotografia tal com la volen".  Cua per fer-se fotografies al forat del Dimoni a l'estiu (Ajuntament de Tossa) No només coreans És cert que, al principi, la majoria de visitants eren de Corea del Sud. Fins i tot aquest novembre l'ambaixador del país a Espanya, Bahk Sahnghoon, ha visitat el municipi per remarcar que "pels coreans, Tossa de Mar és un lloc molt conegut i amb molta fama". L'ambaixador de Corea fent la fotografia obligada (Catalunya Ràdio/Laia Claret) Ara, però, ja n'hi ha de més països. L'alcalde, Martí Pujals, detalla que cada vegada venen més asiàtics: "Aquest fenomen, que va començar amb gent de Corea, s'ha anat ampliant al turisme asiàtic. I ens trobem xinesos que viuen a Madrid i venen. O asiàtics que viuen a diversos països europeus." Sobretot són joves que utilitzen les xarxes socials com a guia turística i "fan fotografies a tot arreu", segons els veïns i propietaris de negocis.  Potenciar l'economia Els turistes que passejaven pel municipi un dimecres ennuvolat al matí ens expliquen que passen uns dies a Barcelona i que pugen a Tossa amb l'autobús de línia per passar-hi un dia. Segons Pujals, l'objectiu és que aquest turisme es quedi a pernoctar al municipi: "És un turisme que ve fora de temporada d'estiu. Per tant, ens beneficia i l'hem de saber aprofitar." La intenció del consistori és que els visitants passin més d'un dia al poble (Catalunya Ràdio/Laia Claret) Una xurreria molt popular a Barcelona El fenomen que viu Tossa no és un cas aïllat. A Barcelona, la xurreria San Román del carrer dels Banys Nous rep cada dia centenars de turistes, sobretot coreans, després que els seus xurros s'hagin viralitzat en diversos vídeos d'influencers. L'any 2022, l'artista Jisoo, que és la cantant del grup Blackpink i té més de 76 milions de seguidors a Instagram, va penjar un vídeo a les xarxes menjant xurros en aquest local del Gòtic. Francisco Almendros, copropietari de la xurreria San Román, n'explica les conseqüències: "Els coreans que han vingut aquí ens han dit que tenim un nom al seu país, que ens coneixen, i que quan venen a la ciutat volen tastar el nostre producte." I quan tenen els xurros és el moment de fer la fotografia i passejar pels carrers del Gòtic, com la cantant.  Imatge a les xarxes socials després de comprar xurros a San Román (Youtube) Des de la xurreria creuen que encara els queda molt per esprémer d'aquest boom coreà del qual gaudeixen, i esperen seguir rebent clients com a xurros.