Dues obres simultànies, a l'L4 del metro i la T4 del Tram, complicaran la mobilitat a Barcelona aquest estiu.  D'una banda, obres de millora de la infraestructura --que es duran a terme en dues fases-- tallaran el tram central de l'L4 del metro de Barcelona del 26 de juny al 25 d'agost. La primera fase, del 26 de juny al 31 de juliol, afectarà el tram entre les parades de Bogatell i Verdaguer. I en la segona fase, entre l'1 i el 25 d'agost, es tallarà el tram entre la Barceloneta i Verdaguer. Afectacions de les obres a l'L4 (TMB) Amb tot, el gerent de mobilitat i infraestructures de l'Ajuntament de Barcelona, Manuel Valdés, assegura que el servei fins a la platja queda garantit:  "Tot i que l'L4 és la línia que, per excel·lència, ens porta a la platja (perquè és la més propera), fent intercanvi des de l'L2 a l'L4 a La Pau, també es podrà arribar a la platja. En la primera fase, durant el juliol, es podrà arribar fins a Bogatell. I al mes d'agost, en la segona,  ja es podrà arribar fins a la Barceloneta."  D'altra banda, també del 26 de juny al 31 d'agost, es tallarà la T4 del tramvia des de Ciutadella Vila Olímpica fins a Sant Adrià de Besòs. Afectacions de les obres a la T4 (TMB) Transport alternatiu La principal alternativa durant el temps del tall de l'L4 --que transporta 65.000 viatgers al dia al juliol i 45.000 a l'agost-- seran els altres serveis de metro, de manera que TMB reforçarà la resta de línies per poder assumir el major nombre de passatgers. Amb tot, també hi haurà autobusos llançadora que faran el recorregut afectat durant les dues fases de les obres.  En concret, hi haurà un servei alternatiu amb freqüències d'entre tres i quatre minuts entre Bogatell i Verdaguer i un servei especial d'autobusos que connecti Verdaguer i Joanic per a les persones amb mobilitat reduïda. El bus pujarà i baixarà per Via Laietana, les obres de la qual s'han coordinat amb el tall de metro per permetre la circulació del transport alternatiu. A més, també hi haurà reforços en les línies d'autobús 6, V19 i V21 de TMB; així com les regulars de l'AMB, com la B20 i la B25 per als desplaçaments entre el Poblenou i Urquinaona.  Alternatives de mobilitat al tall de l'L4 (TMB) Pel que fa al Tramvia, mentre la T4 no presti servei, hi haurà busos llançadora entre Glòries i Estació de Sant Adrià, amb el mateix interval de 8 minuts del tramvia. D'altra banda, les línies T5 i T6 del Trambesòs, acabaran el servei a la parada de La Farinera, cosa que permetrà l'enllaç amb l'L1 del metro. Entre la Meridiana i Wellington no hi haurà transport alternatiu perquè hi ha metro i bus com a alternativa. Què es vol arreglar? La intervenció a l'L4, pressupostada en 16 milions d'euros, servirà per pavimentar i substituir sis quilòmetres de vies que es van construir als anys 70. Segons Valdés, les obres reduiran les vibracions generades pels combois:  "Farem una base de formigó que és molt més rígida i dona molta més estabilitat a les vies. A més, les peces de fixació d'aquestes vies a la base de formigó són amortidores de les vibracions i ajuden no només a reduir el nombre de trencaments de via que es puguin produir durant el període d'explotació, sinó també a reduir les vibracions."  La via de l'L4 està arribant "al final de la vida útil". Durant el mes de juliol, les obres es focalitzaran a l'estació de Barceloneta, que s'obrirà a l'agost. Aquest tram de la parada està per sota del nivell del mar, i, per tant, està afectat per molta salinitat que fa efecte corrosiu, fet que obliga a moltes tasques de manteniment nocturn per poder donar el servei.  Un comboi del Trambesòs a prop de la plaça de les Glòries (ACN) Amb el tramvia, l'objectiu de les obres és unir les vies actuals amb el futur intercanviador de Glòries, que se situarà davant del Design Hub i substituirà les parades de Glòries-Meridiana i de la Farinera. En aquests dos mesos de treballs, es connectaran les vies noves a les existents, fet que impossibilita el pas de tramvies per aquesta zona. Segons l'ATM, aquests treballs són "necessaris" per complir amb els terminis de l'obra que ha d'unir el tramvia des de Glòries fins a Verdaguer en 8 minuts. Alhora asseguren que era imprescindible fer les actuacions aquest estiu per alliberar l'espai ocupat per les vies actuals per una altra obra, l'ampliació del vestíbul del metro.