Vols cancel·lats i avions que s'enlairen sense maletes, en el primer dia de vaga d'Iberia

Durarà quatre dies, en plena operació retorn de Nadal, i dels 444 vols anul·lats, una cinquantena són amb destí o sortida a Barcelona
Redacció
2 min

La vaga dels treballadors de terra d'Iberia ha començat aquest divendres, amb poca afectació, més enllà dels vols cancel·lats amb antelació. La protesta ha provocat incidències en la càrrega de les maletes d'alguns avions. Els sindicats afirmen que 20 vols s'han enlairat sense maletes i Ibèria ho rebaixa a 12, la majoria de Vueling, que és la companyia que més avions opera des del Prat.

Segons Iberia, l'equipatge que s'ha quedat a terra a Barcelona i Bilbao s'enviarà "com més aviat millor a les destinacions finals". Per a fer-ho, per exemple, la companyia ha llogat un vehicle per transportar maletes per carretera des de l'aeroport de Bilbao cap a l'aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas.

La vaga durarà quatre dies, fins dilluns, 8 de gener, i afectarà de ple l'operació tornada de les vacances de Nadal per a moltes persones. Les companyies han hagut de cancel·lar 444 vols.

Els sindicats consideren abusius els serveis mínims, que són del 80% de la plantilla i, en alguns aeroports, són del 100%. Segons Ibèria, només un 6% dels treballadors de l'aeroport del Prat han seguit la vaga.

La protesta arriba després que dijous fracassés la reunió amb els sindicats convocants, CCOO i UGT, que era l'últim intent perquè es desconvoqués la vaga, després que aquest dimecres una reunió prèvia també acabés sense acord.


La companyia diu que ha reubicat el 92% de passatgers

Els vols cancel·lats, una cinquantena dels quals amb origen o destí a Barcelona, són d'Iberia, Iberia Express i Air Nostrum, un fet que segons la companyia ha afectat més de 45.000 passatgers.

La companyia assegura que ha pogut reubicar el 92% del passatge, sigui en altres vols, dates o horaris, o fent un reemborsament dels bitllets si el client ho ha preferit.

La vaga del personal de terra d'Iberia també afecta altres companyies, com ara Iberia Express (Europa Press)

Segons Iberia, es continua treballant per recol·locar la resta de persones, tenint en compte, diuen, la complexitat de les dates.

Els canvis es poden fer a través de la pàgina web d'Iberia, les agències de viatge o el centre d'atenció de la companyia. El telèfon per trucar des de territori espanyol és el 900 111 500.


La pèrdua del servei de handling és a l'arrel del problema

La companyia ha assegurat que la vaga no està justificada, ja que els llocs de treball, els salaris i els beneficis socials dels seus empleats es mantindran en les empreses de handling que els absorbeixin.

La companyia va perdre fa poc el concurs d'aquest servei en vuit dels nou aeroports espanyols amb més trànsit (Barcelona, Palma, Màlaga, Alacant, Gran Canària, Tenerife Sud, Eivissa i Bilbao), excepte el de Madrid.

Els sindicats CCOO, UGT i USO protesten contra la negativa d'Iberia de fer el seu propi handling, però la companyia considera que és inviable econòmicament.

Avui és notícia

Més sobre Aeroports

Mostra-ho tot