Netflix Warner HBO
Frank Gehry
Pesta porcina africana
Operació sortida
Concerts Rosalía Lux
Assassinat d'Abu Shabab
Sandro Giacobbe
Servei militar Alemanya
Cas Helena Jubany
Portes obertes Parlament
Pla Moves III
Betis - Barça
Ferran Torres
Busquets Alba MLS

Les imatges de les maletes "perdudes" en el primer dia de vaga dels treballadors d'Iberia

Aquest dissabte és el segon dia de la vaga convocada pels sindicats durant el cap de setmana de Reis

Redacció

06/01/2024 - 12.08 Actualitzat 06/01/2024 - 15.07

El primer dia de vaga dels treballadors de handling d'Iberia ha deixat la imatge de desenes de maletes acumulades a l'aeroport del Prat: són més de 750 peces d'equipatge només de la companyia Vueling que no van viatjar en els seus vols corresponents.

És conseqüència de la vaga de zel que fan els treballadors, que denuncien que per culpa d'uns serveis mínims abusius, del 86%, és una de les poques maneres que tenen de fer visible la protesta.

Iberia assegura que les maletes estan perfectament identificades i ordenades i que al llarg d'aquest cap de setmana totes acabaran arribant al seu destí en altres vols.

Diversos vols van sortir sense les maletes corresponents durant el primer dia de vaga (Cedida)
Centenars de maletes es van acumular a l'aeroport (Cedida)

Segon dia de vaga

La companyia també diu que aquest dissabte, segon dels quatre dia de vaga convocats, només set avions s'han enlairat de Barcelona sense l'equipatge, molts menys que la quarantena que, segons els sindicats, ho va fer ahir.

D'altra banda, Iberia ha xifrat el seguiment de la protesta d'avui als serveis de terra en un 14% a tot l'Estat, un percentatge inferior en el cas del Prat, i ha assegurat que la puntualitat dels vols s'ha situat en el 80%. 

Segons explica la companyia, aquesta dada es calcula tenint en compte els empleats que no estaven cridats a cobrir serveis mínims ni tampoc són baixa per malaltia i, per tant, no han anat a treballar perquè segueixen la protesta convocada pels sindicats contra la decisió d'Iberia de no optar per fer autohandling als aeroports on va perdre el concurs.

L'Associació Espanyola de Consumidors (Asescon) anima els passatgers que pateixin problemes amb el seu equipatge a presentar reclamacions als mateixos aeroports, en tenir dret a rebre una compensació econòmica pels productes transportats que siguin urgents i necessaris, sempre que es tingui una factura que acrediti la despesa.