L'Oficina d'Estrangeria de Girona engega un sistema automàtic de cites per agilitzar l'expedició de targetes d'identitat

1 min

ACN Girona - L'Oficina d'Estrangeria de Girona, en col·laboració amb la Policia Nacional, ha engegat un sistema automàtic de cites per agilitzar l'expedició de les targetes d'identitat d'estranger (TIE) i resoldre els col·lapses i retards que acumula el servei. A partir d'ara, quan es resolgui favorablement un permís de residència -tant les que tramiti la mateixa oficina com les que es facin des del servei del Ministeri- s'enviarà automàticament una cita assignada perquè la persona pugui tramitar la TIE en un termini màxim de quinze dies. Això sí, segons informa la Subdelegació, sempre i quan no es tracti de resolucions "condicionades a altres tràmits previs" (com l'alta a la Seguretat Social o l'entrada al territori estatal).

La informació sobre la cita s'enviarà mitjançant missatge de text SMS o correu electrònic, a un número de telèfon mòbil o una adreça de correu que haurà facilitat la persona interessada. En cas de no rebre cap comunicació al cap de quinze dies, o si la persona no pot assistir a la cita assignada, l'interessat o interessada haurà de demanar-la manualment a través del portal oficial de cites prèvies.

Segons destaca la Subdelegació, "aquesta iniciativa s'emmarca en una estratègia de millora de l'eficiència administrativa i optimització dels recursos públics, i suposa una simplificació del procediment per a les persones estrangeres". El nou sistema evita passos intermedis i redueix l'espera per a l'obtenció de la documentació. "L'objectiu és garantir un millor aprofitament de les cites disponibles i oferir una atenció més àgil i directa a la ciutadania", explica la Subdelegació.

Temes relacionats

Avui és notícia

Més sobre Gironès

Mostra-ho tot