
TV3 impulsa el seu lideratge a l'abril amb audiències de rècord en el futbol
L'entorn digital de 3Cat registra el millor mes de consum d'àudio en directe des de fa més de cinc anys, amb 324.000 dispositius únics
TV3 impulsa el seu lideratge a l'abril amb les quotes de rècord del futbol, encapçalades pel 38,8% que va registrar la pròrroga de la final de la Copa del Rei entre el Barça i el Madrid. En tot el mes, TV3 ha fet una quota del 14,5% i manté la distància amb la segona opció, La1, que se situa en un 8,2%. Es tracta de la millor quota en un mes d'abril des del 2021. En conjunt, l'audiència acumulada de tot el mes supera els 4,1 milions d'espectadors.
D'altra banda, a l'entorn digital, 3Cat registra el millor mes de consum d'àudio en directe des de l'octubre del 2019, amb 324.000 dispositius únics. Els dies amb més consum en directe de vídeo i àudio de la temporada --després del dia del pas de la dana per Catalunya, al novembre-- són el de l'apagada elèctrica, el de la final de la Copa del Rei i el de la semifinal de la Champions femenina. En tot el mes, la plataforma 3Cat ha registrat 19,6 milions de reproduccions de vídeo i àudio.
L'aposta informativa es reforça amb les bones dades d'audiència dels telenotícies i els especials informatius dedicats a l'actualitat, com la mort del papa o l'apagada elèctrica. Aquest dia, totes les cadenes de 3Cat, amb emissions simultànies gairebé tota la jornada, van ser líders amb un 23% de quota.
3Cat es posiciona una vegada més com una referència informativa davant de grans esdeveniments i com una mostra de servei públic de qualitat, amb el desplegament d'una cobertura immediata per tot el territori, adaptant-se als diferents canals davant la necessitat.
TV3 es manté líder en el day time i amplia la distància al prime time
TV3 segueix liderant el day time per 42è mes consecutiu, amb un 15,1% de quota. També amplia el lideratge al capdavant del prime time, amb un 15,5%, tres dècimes més que el mes anterior.
TV3 ha estat líder els 30 dies del mes. La cadena es manté com la generalista més ben valorada del mes amb un índex qualitatiu de 8,3, el mateix que al març, segons les dades del panel GfK. Pel que fa als altres canals, més de 2 milions d'espectadors han connectat amb Esport3 aquest mes de març almenys un minut, mentre que amb el Super3 (SX3) ho han fet més d'1,5 milions.

Una aposta informativa reforçada amb especials sobre el papa i l'apagada elèctrica
Els telenotícies continuen liderant en totes les seves edicions. El "TN migdia" obté una quota mensual del 29,4%; el "TN cap de setmana migdia", del 25,6%; el "TN vespre", del 23,1%; el "TN cap de setmana vespre", del 21,8%, i el "TN comarques", del 21,4%. Els informatius mantenen una valoració de 8,4, segons les dades del panel GfK.

Els especials informatius també destaquen com a continguts de referència de 3Cat, amb un 15% de quota pel seguiment del funeral del papa i un 16,8% pel programa especial amb motiu de la processó de la Moreneta pel mil·lenari de Montserrat. El periodisme de servei públic de la sèrie documental "Històries de l'escola" ha obtingut al tancament de la seva emissió prop d'1,2 milions d'espectadors d'audiència acumulada.
L'esport, líder a 3Cat
Set dels 10 programes més vistos del mes han estat de TV3, amb el lideratge indiscutible del futbol i els informatius. En primer lloc, les xifres rècord del partit de la final de la Copa del Rei Barça-Madrid, amb una quota del 35,6% i una audiència acumulada d'1,35 milions de persones, seguit per la pròrroga, amb el 38,8% i 1,1 milions d'espectadors, i l'anàlisi postpartit, amb el 45,7% i 1,1 milions d'espectadors.
Aquest partit va impulsar el lideratge de TV3, que aquell dia va fer la millor quota de la temporada, un 23,1%. 3Cat reforça amb aquestes dades el compromís inequívoc amb la informació esportiva i amb els grans esdeveniments esportius i de país.
Algunes edicions del telenotícies també se situen entre els programes més vistos, així com la prèvia de la final de la Copa, l'aposta informativa del documental del "30 minuts" sobre les ciberestafes, la semifinal de la Champions femenina Barça-Chelsea o l'"Atrapa'm si pots" en què es va guanyar el pot més gran de la història de TV3.
Les semifinals de la Champions femenina entre el Barça i el Chelsea també van aconseguir algunes de les millors xifres, i el partit de tornada va obtenir la millor dada de la temporada en un partit femení, amb una quota del 26,4% i una audiència acumulada de gairebé un milió de persones. L'anada també va liderar amb una quota del 28,4% i una audiència acumulada de 667.000 persones. Amb els dos partits, TV3 va registrar les millors quotes en diumenge de la temporada.
Entre els continguts de futbol més vistos també destaquen la tornada de les semifinals de la Copa del Rei entre l'Atlètic de Madrid i el Barça, amb una quota del 33,6% i una audiència acumulada d'1,26 milions de persones, i el partit de la Lliga F Barça-Atlètic de Madrid, amb una quota del 20,2% i una audiència acumulada de 330.000 persones.
Pel que fa a la resta de programació esportiva, el "Zona Champions" va fer el rècord de temporada el 30 d'abril amb una quota del 15,1% i una audiència acumulada de 696.000 persones.