TV3 lidera el març amb rècord al day time i amplia en més d'un punt la distància amb els competidors

La plataforma 3Cat aconsegueix 23,5 milions de reproduccions de vídeo i àudio en un sol mes, la millor dada històrica

TV3 torna a liderar les audiències del mes de març i fa rècord al day time amb una quota del 15,8%, la millor des del gener del 2020 i 1,5 punts més que al febrer. A més, els informatius i l'aposta pel futbol són clau. Amb una quota global del 14,7%, sis dècimes més que al febrer, TV3 amplia la distància amb els competidors i se situa a gairebé sis punts i mig de la segona opció, La1. L'audiència acumulada de tot el mes és de 4,3 milions d'espectadors.  

D'altra banda, la plataforma 3Cat aconsegueix 23,5 milions de reproduccions de vídeo i àudio en un sol mes, la millor dada històrica des de l'estrena de la plataforma l'octubre del 2023. La plataforma consolida l'èxit d'apostes per captar públic infantil i juvenil com "Jo mai mai" i "La Patrulla Peluda", que superen el milió de reproduccions. 

TV3 es manté com la cadena generalista més ben valorada del mes amb un índex qualitatiu de 8,3, el mateix que al febrer, segons les dades del panel GfK. L'aposta pel periodisme de rigor i veraç situa els telenotícies en la primera posició respecte als de les altres cadenes, amb una valoració del 8,4, una dècima més que el mes anterior. Les edicions del "TN vespre", "TN migdia", "TN comarques" i "TN cap de setmana vespre" fan rècord mensual de la temporada en audiència mitjana.

Els informatius de TV3 són els més ben valorats

Líder del day time amb la millor quota en més de cinc anys 

TV3 fa rècord en el lideratge del day time, amb un 15,8% de quota, la millor des del gener del 2020 i 1,5 punts més que al febrer, segons dades de Kantar. TV3 porta 41 mesos sent líder en aquesta franja i, a més, ha sigut líder tot el dia 30 dels 31 dies del març.  

Diversos programes han fet el millor mes de la temporada a TV3, incloent-hi "Els matins", amb un 20,9% de quota, i apostes per l'entreteniment com l'"Està passant", amb un 16,7% de quota, l'"Atrapa'm si pots", amb un 16,2%, i "El paradís de les senyores", amb un 15,3%. El capítol 1.500 del "Com si fos ahir" va liderar la seva franja i va acumular 377.000 espectadors, entre el lineal i el diferit. 
 

Un prime time amb documentals de referència com "Revolució 304" i "La bona mort" 

TV3 també lidera el prime time amb un 15,2% de quota. "Revolució 304",  que explica la història de Lamine Yamal i altres catalans fills d'immigrants, ha estat el "Nits sense ficció" més vist de la temporada. Amb un 16,7% de quota i un total de 790.000 espectadors, l'aposta decidida de 3Cat pels documentals amb visió de servei públic es veu consolidada per les xifres. 

D'altra banda, la nit temàtica sobre l'eutanàsia amb motiu dels quatre anys de l'aprovació de la llei, amb el "30 minuts" sota el nom "La bona mort", va arribar a 479.000 espectadors d'audiència acumulada.  

Altres apostes pel periodisme de rigor i de servei públic, com "Dones en lluita" o "Històries de l'escola", han connectat amb més de 450.000 espectadors d'audiència acumulada el dia de l'estrena, i han sigut precisament apostes destacades del mes. 

Com també ho ha sigut l'aposta per la ficció d'"El mal invisible", que va aconseguir en la seva estrena amb doble capítol una audiència acumulada de 664.000 espectadors i va ser líder en la seva franja. També ha destacat "Crims", que ha tancat la cinquena temporada amb una quota del 21,2% i una audiència acumulada de més d'1,5 milions d'espectadors. Des del 27 de gener, més de 2 milions d'espectadors han connectat amb alguna de les emissions del programa, en directe o en diferit. 
 

L'esport femení, xifres de rècord a TV3 

L'esport femení ha liderat durant el març a TV3 i ha aconseguit més d'1,7 milions d'espectadors. El partit Barça-Madrid va ser el més vist de la Lliga F de la temporada a TV3, amb una quota del 29%. Entre la prèvia, el partit i el postpartit va obtenir una audiència acumulada de 657.000 espectadors. El Barça-Wolfsburg va obtenir també xifres rècord, amb la millor quota de la temporada a la Champions, un 27,5%, i va ser el programa més vist del dia. Entre la prèvia, el partit i el postpartit va obtenir una audiència acumulada de 893.000 espectadors. 

Altres partits com les semifinals de la Copa de la Reina, el Barça-València de la Lliga F o el partit de la Champions Wolfsburg-Barça també van marcar registres de rècord. Prop de 2 milions d'espectadors han connectat amb Esport3 aquest mes de març almenys un minut. 
 

Les apostes infantils i juvenils, èxit a la plataforma 

La plataforma 3Cat ha sumat durant el març 23,5 milions de reproduccions de vídeo i àudio, la millor dada històrica i un 31% més que el març del 2024. 3Cat ha consolidat l'aposta per captar públic jove i infantil amb l'èxit de "Jo mai mai" i "La Patrulla Peluda", que han superat el milió de reproduccions a la plataforma. 

La sèrie "La Patrulla Peluda" és l'aposta més destacada del canal infantil Super3 (SX3) i en menys de tres mesos ha assolit el milió de reproduccions després de tenir una molt bona rebuda a la plataforma. 

Pel que fa al SX3, més d'1,5 milions d'espectadors hi han connectat com a mínim un minut, xifra que millora el registre de febrer. Els programes infantils que aconsegueixen més audiència acumulada són "El detectiu Conan", "Fuet", "Titó", "Leo da Vinci" i "La Patrulla Peluda". 

Anar al contingut