TV3, líder d'audiència el 2011, amb 10 dels 12 mesos guanyats
TV3 ha tancat el 2011 amb un liderat absolut d'audiència i de programes i ha revalidat el primer lloc recuperat el 2010, amb unes dades que superen àmpliament les de les altres cadenes.
TV3 tanca el 2011 amb un liderat absolut d'audiència i de programes i revalida el primer lloc recuperat el 2010, amb unes dades que superen àmpliament les de les altres cadenes. TV3 ha liderat 10 dels 12 mesos del 2011, i aconsegueix una mitjana global del 14,1% de quota, 2 punts més que Tele 5, la segona cadena classificada. A més, TV3 situa un total de 27 programes en el rànquing global dels 40 programes més vistos al llarg dels 12 mesos, i guanya també, amb un notable, la valoració qualitativa que fa el panel de l'empresa GFK. Finalment, cal remarcar que els portals d'internet de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals guanyen també, en audiència, als portals dels altres mitjans audiovisuals.
Segons dades de Kantar Media, TV3 ha liderat l'audiència de l'any 2011, amb una quota del 14,1% i amb 2 punts d'avantatge en relació amb Tele 5, la segona cadena classificada. En tercer lloc s'ha situat TVE, amb el 10,9%.
En el conjunt de l'any, els canals de Televisió de Catalunya han aconseguit el 19,3% de quota. Pel que fa als canals temàtics, el canal de notícies 3/24 aconsegueix l'1,1%; en canal infantil i juvenil Super3-3XL, l'1,6%; i el canal Esport3, el 0,9%. Cal destacar les dades del canal esportiu, que en només 11 mesos de funcionament és ja líder del seu sector.
Pel que fa al rànquing dels 40 programes més vistos a Catalunya el 2011, TV3 guanya de manera aclaparadora situant-ne un total de 27. D'aquests, 10 es troben entre els 15 primers: el partit de la Champions 2010-11 Madrid-Barça, en el segon lloc; l'espai posterior a la final de la Champions 2010-11 Barça-Manchester, en el tercer lloc; el partit de la Lliga 2010-11 Madrid-Barça, en el cinquè lloc; la pròrroga de la final de la Copa del Rei Barça-Madrid, en el sisè lloc; l'eliminatòria de la Copa del Rei Athletic de Bilbao-Barça, en el setè lloc; ""Crackòvia", en el novè lloc; el partit de la Supercopa Barça-Madrid, en l'onzè lloc; la prèvia de la Copa del Rei Barça-Madrid, en el tretzè lloc; la prèvia de la final de la Champions 2010-11 Barça-Manchester, en el catorzè lloc; i el "Telenotícies cap de setmana vespre", en el quinzè lloc.
Els altres 17 programes de TV3 que se situen entre els 40 més vistos el 2011 són: la final de la Supercopa d'Europa Barça-Porto, en el lloc número 16; el capítol d'"El convidat" dedicat a Xavier Sardà, en el número 17; el partit del Trofeu Joan Gamper, en el número 18; el "Telenotícies vespre", en el número 20; "APM?", en el número 21; "Veterinaris", en el número 23; la cursa del Gran Premi d'Espanya de Fórmula 1, en el número 24; la minisèrie "Ermessenda", en el número 27; el "Telenotícies migdia", en el número 28; "Polònia", en el número 30; el "Telenotícies cap de setmana migdia", en el número 33; el reportatge "#Indignats", en el número 34; "Esport Club", en el número 35; el capítol del programa "No me la puc treure del cap" a la cançó "Paraules d'amor", en el número 37; el documental "ETA a la ciutat dels Sants", del programa "Sense ficció", en el número 38; "Caçadors de bolets", en el número 39; i el reportatge dedicat al jugador del barça "XAVI 550", en el número 40.
Més de 800.000 espectadors van seguir les Campanades de TV3
La nit de Cap d'Any, TV3 va mantenir una audiència fidel. Més de 800.000 espectadors, 805.000, amb una quota del 32,4%, van seguir, a les 24.00 en punt, les Campanades de Cap d'Any, que es van transmetre des de la població de Guissona. Aquesta dada és inferior en 55.000 espectadors a la de la transmissió de TVE des de la Puerta del Sol de Madrid.
D'altra banda, cal remarcar que el programa de TV3 previ a les Campanades, "Crackòvia: L'origen", va liderar la franja de les 23.15 a les 23.50, amb una mitjana de 678.000 espectadors i el 30,7% de quota. Va ser, a més, el segon programa més vist del dia.
TV3 tanca l'any mantenint al desembre el gran avantatge als rànquings
El balanç global del 2011 té una evidència en les dades del desembre, mes en què TV3 ha liderat també, amb el 13,9% de quota i 2,4 punts d'avantatge en relació amb Tele 5, la segona cadena classificada, amb l'11,5%. En tercer lloc s'ha classificat TVE, amb l'11,1%.
Dins d'aquest mes de desembre, el conjunt de canals de Televisió de Catalunya han aconseguit el 19,1% de quota. El canal de notícies 3/24 ha aconseguit l'1%; el canal infantil i juvenil Super3-3XL, l'1,5%; i el canal Esport3, l'1,1%.
Pel que fa al rànquing dels 40 programes més vistos al desembre, TV3 n'ha situat un total de 22 i ha més que duplicat la distància en relació amb les altres cadenes. Dels 22 programes de TV3, un total de 10 es troben entre els 15 primers d'aquest rànquing mensual: el partit de la Lliga Madrid-Barça, en el primer lloc; "Crackòvia", en el quart lloc; el "Telenotícies cap de setmana vespre", en el cinquè lloc; el capítol d'"El convidat" dedicat a Pilar Rahola, en el sisè lloc; el partit de la Copa del Rei Barça-L'Hospitalet, en el vuitè lloc; "APM?", en el novè lloc; els "Telenotícies vespre" i "Telenotícies migdia", en els llocs onzè i dotzè, cadascun; "Zona zàping", en el tretzè lloc; i l'especial de la nit de Cap d'Any "Crackòvia: L'origen", en el catorzè lloc.
Liderat dels portals de la CCMA, a internet
El conjunt de portals de la CCMA també han estat líders a Catalunya tots els mesos del 2011 entre els mitjans audiovisuals amb una cobertura del 19.17% d'usuaris únics (percentatge d'individus del total de la població activa d'internet que han navegat, al menys una vegada durant aquest període de temps), segons dades de Nielsen Netview.
D'acord amb aquestes dades, i al llarg del període entre el gener i el novembre, Televisió de Catalunya ha estat líder amb una cobertura mitjana del 16.37%, seguida del grup RTVE, amb el 12.98%, Telecinco, amb el 10.04%, Antena 3, amb el 9.84%, La Sexta, amb el 4.07%, i Cuatro, amb el 3.84%.
Pel que fa al consum de vídeo a través dels diversos portals de Televisió de Catalunya, ha estat de 147.000.000 de visualitzacions i 19.200.000 hores consumides. I per programes, "La Riera" encapçala el conjunt de programes més vistos del 2011, amb 12,4 milions de visualitzacions, seguida dels Telenotícies, amb 11,6 milions de visualitzacions. El programa que ha encapçalat el rànquing ha estat "La nova Cançó del Mic" amb 328.000 visualitzacions, el segon ha estat el primer capítol de "Polseres Vermelles", amb 311.000 visualitzacions, seguit de tres capítols més d'aquesta sèrie.
Els espectadors valoren amb un notable la programació de TV3
Finalment, en relació amb la mitjana de la valoració qualitativa de la programació en el panel de l'empresa GFK, TV3 ha estat valorada el 2011 amb un notable: un 8.04, la nota més alta atorgada a les cadenes generalistes, i la tercera, en conjunt, després del 33, la cadena líder del panel, que treu una mitjana anual de 8.42, i de La 2, que treu un 8.32. Les altres cadenes generalistes tenen la següent valoració: TVE, un 7.80; La Sexta, un 7.76; Antena 3, un 7.64; Cuatro, un 7.59; i Tele 5, un 7.10.
Els 5 programes més ben valorats de TV3 al llarg de l'any han estat: "Espai Terra", 9; "Adéu Espanya?", 8.95; "La Marató", 8.88; "Nit d'acció: Banderes dels nostres pares", 8.75; i "30 minuts", 8.65.
Pel que fa al 33, la cadena més ben valorada del 2011, cal afegir que aquest mes de desembre ha aconseguit un 8,68, la millor valoració global fins ara aconseguida en aquest rànquing qualitatiu.
Segons dades de Kantar Media, TV3 ha liderat l'audiència de l'any 2011, amb una quota del 14,1% i amb 2 punts d'avantatge en relació amb Tele 5, la segona cadena classificada. En tercer lloc s'ha situat TVE, amb el 10,9%.
En el conjunt de l'any, els canals de Televisió de Catalunya han aconseguit el 19,3% de quota. Pel que fa als canals temàtics, el canal de notícies 3/24 aconsegueix l'1,1%; en canal infantil i juvenil Super3-3XL, l'1,6%; i el canal Esport3, el 0,9%. Cal destacar les dades del canal esportiu, que en només 11 mesos de funcionament és ja líder del seu sector.
Pel que fa al rànquing dels 40 programes més vistos a Catalunya el 2011, TV3 guanya de manera aclaparadora situant-ne un total de 27. D'aquests, 10 es troben entre els 15 primers: el partit de la Champions 2010-11 Madrid-Barça, en el segon lloc; l'espai posterior a la final de la Champions 2010-11 Barça-Manchester, en el tercer lloc; el partit de la Lliga 2010-11 Madrid-Barça, en el cinquè lloc; la pròrroga de la final de la Copa del Rei Barça-Madrid, en el sisè lloc; l'eliminatòria de la Copa del Rei Athletic de Bilbao-Barça, en el setè lloc; ""Crackòvia", en el novè lloc; el partit de la Supercopa Barça-Madrid, en l'onzè lloc; la prèvia de la Copa del Rei Barça-Madrid, en el tretzè lloc; la prèvia de la final de la Champions 2010-11 Barça-Manchester, en el catorzè lloc; i el "Telenotícies cap de setmana vespre", en el quinzè lloc.
Els altres 17 programes de TV3 que se situen entre els 40 més vistos el 2011 són: la final de la Supercopa d'Europa Barça-Porto, en el lloc número 16; el capítol d'"El convidat" dedicat a Xavier Sardà, en el número 17; el partit del Trofeu Joan Gamper, en el número 18; el "Telenotícies vespre", en el número 20; "APM?", en el número 21; "Veterinaris", en el número 23; la cursa del Gran Premi d'Espanya de Fórmula 1, en el número 24; la minisèrie "Ermessenda", en el número 27; el "Telenotícies migdia", en el número 28; "Polònia", en el número 30; el "Telenotícies cap de setmana migdia", en el número 33; el reportatge "#Indignats", en el número 34; "Esport Club", en el número 35; el capítol del programa "No me la puc treure del cap" a la cançó "Paraules d'amor", en el número 37; el documental "ETA a la ciutat dels Sants", del programa "Sense ficció", en el número 38; "Caçadors de bolets", en el número 39; i el reportatge dedicat al jugador del barça "XAVI 550", en el número 40.
Més de 800.000 espectadors van seguir les Campanades de TV3
La nit de Cap d'Any, TV3 va mantenir una audiència fidel. Més de 800.000 espectadors, 805.000, amb una quota del 32,4%, van seguir, a les 24.00 en punt, les Campanades de Cap d'Any, que es van transmetre des de la població de Guissona. Aquesta dada és inferior en 55.000 espectadors a la de la transmissió de TVE des de la Puerta del Sol de Madrid.
D'altra banda, cal remarcar que el programa de TV3 previ a les Campanades, "Crackòvia: L'origen", va liderar la franja de les 23.15 a les 23.50, amb una mitjana de 678.000 espectadors i el 30,7% de quota. Va ser, a més, el segon programa més vist del dia.
TV3 tanca l'any mantenint al desembre el gran avantatge als rànquings
El balanç global del 2011 té una evidència en les dades del desembre, mes en què TV3 ha liderat també, amb el 13,9% de quota i 2,4 punts d'avantatge en relació amb Tele 5, la segona cadena classificada, amb l'11,5%. En tercer lloc s'ha classificat TVE, amb l'11,1%.
Dins d'aquest mes de desembre, el conjunt de canals de Televisió de Catalunya han aconseguit el 19,1% de quota. El canal de notícies 3/24 ha aconseguit l'1%; el canal infantil i juvenil Super3-3XL, l'1,5%; i el canal Esport3, l'1,1%.
Pel que fa al rànquing dels 40 programes més vistos al desembre, TV3 n'ha situat un total de 22 i ha més que duplicat la distància en relació amb les altres cadenes. Dels 22 programes de TV3, un total de 10 es troben entre els 15 primers d'aquest rànquing mensual: el partit de la Lliga Madrid-Barça, en el primer lloc; "Crackòvia", en el quart lloc; el "Telenotícies cap de setmana vespre", en el cinquè lloc; el capítol d'"El convidat" dedicat a Pilar Rahola, en el sisè lloc; el partit de la Copa del Rei Barça-L'Hospitalet, en el vuitè lloc; "APM?", en el novè lloc; els "Telenotícies vespre" i "Telenotícies migdia", en els llocs onzè i dotzè, cadascun; "Zona zàping", en el tretzè lloc; i l'especial de la nit de Cap d'Any "Crackòvia: L'origen", en el catorzè lloc.
Liderat dels portals de la CCMA, a internet
El conjunt de portals de la CCMA també han estat líders a Catalunya tots els mesos del 2011 entre els mitjans audiovisuals amb una cobertura del 19.17% d'usuaris únics (percentatge d'individus del total de la població activa d'internet que han navegat, al menys una vegada durant aquest període de temps), segons dades de Nielsen Netview.
D'acord amb aquestes dades, i al llarg del període entre el gener i el novembre, Televisió de Catalunya ha estat líder amb una cobertura mitjana del 16.37%, seguida del grup RTVE, amb el 12.98%, Telecinco, amb el 10.04%, Antena 3, amb el 9.84%, La Sexta, amb el 4.07%, i Cuatro, amb el 3.84%.
Pel que fa al consum de vídeo a través dels diversos portals de Televisió de Catalunya, ha estat de 147.000.000 de visualitzacions i 19.200.000 hores consumides. I per programes, "La Riera" encapçala el conjunt de programes més vistos del 2011, amb 12,4 milions de visualitzacions, seguida dels Telenotícies, amb 11,6 milions de visualitzacions. El programa que ha encapçalat el rànquing ha estat "La nova Cançó del Mic" amb 328.000 visualitzacions, el segon ha estat el primer capítol de "Polseres Vermelles", amb 311.000 visualitzacions, seguit de tres capítols més d'aquesta sèrie.
Els espectadors valoren amb un notable la programació de TV3
Finalment, en relació amb la mitjana de la valoració qualitativa de la programació en el panel de l'empresa GFK, TV3 ha estat valorada el 2011 amb un notable: un 8.04, la nota més alta atorgada a les cadenes generalistes, i la tercera, en conjunt, després del 33, la cadena líder del panel, que treu una mitjana anual de 8.42, i de La 2, que treu un 8.32. Les altres cadenes generalistes tenen la següent valoració: TVE, un 7.80; La Sexta, un 7.76; Antena 3, un 7.64; Cuatro, un 7.59; i Tele 5, un 7.10.
Els 5 programes més ben valorats de TV3 al llarg de l'any han estat: "Espai Terra", 9; "Adéu Espanya?", 8.95; "La Marató", 8.88; "Nit d'acció: Banderes dels nostres pares", 8.75; i "30 minuts", 8.65.
Pel que fa al 33, la cadena més ben valorada del 2011, cal afegir que aquest mes de desembre ha aconseguit un 8,68, la millor valoració global fins ara aconseguida en aquest rànquing qualitatiu.