Excepcional diada castellera del Pla de la Seu de Tarragona

Els de Vilafranca apugen el llistó de la diada amb 3 gamma extra, destacant el 4 de 9 amb folre i agulla

La diada del Pla de la Seu de Tarragona tanca les grans cites castelleres del mes de juny amb nota molt alta. Després d'un Sant Joan vallenc colossal, els castellers de Vilafranca han trepitjat el Pla de la Seu amb ganes de recuperar terreny.

I han aconseguit que sigui la millor diada de totes les edicions amb 3 gamma extra: el 4 de 9 amb folre i agulla, el 2 de 9 amb folre i manilles i el pilar de 8 emmanillat.

Els Castellers de Sants i els Xiquets de Tarragona també han aconseguit els seus objectius en una diada ràpida (amb un únic intent desmuntat dels "borinots"), calorosa i, important, amb tot descarregat. 

Ambient al Pla de la Seu de Tarragona (3CatInfo)

Una primera ronda sense riscos

Després d'uns últims assajos amb estructures molt fermes, els Castellers de Vilafranca han començat la primera ronda descarregant un 3 de 9 amb folre molt segur. És una estructura que ja han descarregat 5 cops des de l'inici de la temporada i que els ha servit per encarar la segona ronda.

Els Castellers de Sants, que han vingut amb ganes de portar els castells de 9, ho han aconseguit i han plantat un 4 de 9 amb folre que no els ha comportat gaire esforç, més enllà dels terços. 

I la colla amfitriona de la diada, els Xiquets de Tarragona, han obert plaça en primer lloc amb el 3 de 8, una estructura estable que ja havien descarregat enguany i és una aposta segura pels matalassers.

Una segona ronda de reptes

A la segona ronda, les colles han anat a aconseguint alguns dels reptes que s'havien marcat. Per ordre d'importància, els de Vilafranca han aconseguit descarregar a plaça per primer cop aquesta temporada la torre de 9 amb folre i manilles.

Els Verds han aconseguit portar a plaça la feina ben feta que havien fet als assajos. L'estampa del 2 de 9 folrat ja l'havien portat als peus de la catedral tant els Verds com els de Sants en anys anteriors. 

Els "borinots" de Sants han descarregat amb seguretat, després d'un intent desmuntat, el 3 de 9 amb folre, el tercer que fan enguany.

3d9f dels borinots de Sants (3CatInfo)

I els "matalassers" tarragonins han tornat a aconseguir el 7 de 8, que havien estrenat per Sant Joan, sent ,per ara, el castell més valuós que s'han anotat. 

7d8 dels Xiquets de Tarragona (David Prats)

La tercera, a totes

A la tercera ronda, Vilafranca ha estrenat un nou gamma extra al Pla de la Seu, el 4 de 9 amb folre i agulla. És una estructura que ja han rodat i completat al maig a Barcelona (precisament també a la diada del Pla de la Seu) i el 7 de juny al Vendrell. I avui han demostrat, per tercera vegada, que el poden fer allà on vulguin. 

4d9 amb folre i agulla  dels Verds (3CatInfo)

Els de Sants han apostat per completar la tripleta màgica per primer cop aquesta temporada. I ho han aconseguit descarregant el primer 5 de 8 i ho han celebrant amb molta emoció i crits de superació al tronc i a la pinya. 

Els amfitrions, que enguany estan d'aniversari pels 100 anys ininterromputs fent castells, han tancat la diada amb el 4 de 8.

Pilar de postal

Vilafranca ha buscat la postal per emmarcar del pilar de 8 amb folre i manilles davant la catedral, l'últim gamma extra que s'ha vist avui i el tercer pilar de 8 que fan enguany. 

La diada ha acabat amb ronda de pilars de 5 i de 4 i, per avançat, s'han sumat al Dia Internacional de l'Orgull LGTBI+.

Aquesta no ha estat l'única diada de Tarragona, perquè avui tant els Xiquets del Serrallo com la Colla Castellera de Sant Pere i Sant Pau han celebrat la diada de Sant Pere amb colles convidades.

Els pilars de totes les colles s'han unit al dia internacional de l'orgull LGTBI+ (3CatInfo)