Yolanda Díaz fa un pas al costat: "No seré candidata a les pròximes eleccions generals del 2027"

La ministra de Treball descarta repetir com a cap de llista de Sumar, però s'ha compromès a continuar a l'executiu fins al final de la legislatura

Redacció

La vicepresidenta segona del govern espanyol i ministra de Treball, Yolanda Díaz, fa un pas al costat i no es tornarà a presentar a les pròximes eleccions generals previstes per al 2027. 

La líder de la coalició de Sumar el 2023 no repetirà candidatura, però es compromet a "seguir treballant per complir amb aquest mandat i avançar en tot el que queda per fer".

La ministra ha comunicat la seva decisió en una carta publicada a Bluesky, on assegura que ha estat "un pas molt meditat" que ja ha traslladat a la seva formació política i al president del govern espanyol. La justifica per donar espai i temps per impulsar una refundació d'aquest espai polític.

="bluesky-embed" data-bluesky-uri="at://did:plc:zfx7buwh3bdf3nneuh5or3ns/app.bsky.feed.post/3mfojnd465s27" data-bluesky-cid="bafyreie2g32a6zhkepehwexvbfb7nwthri2gzt2lpf3r4jaokstbagxc5a" data-bluesky-embed-color-mode="system">

Quiero contaros una cosa.

[image or embed]

— Yolanda Díaz (@yolandadiaz.bsky.social) 25 de febrer del 2026, a les 11:59

La repetició de Díaz com a cap de cartell era una de les principals incògnites que tenia l'espai a l'esquerra del PSOE. Dissabte passat, els Comuns, Sumar, IU i Més Madrid van reeditar l'acord per tornar-se a presentar en coalició, durant un acte públic on Díaz ja no va assistir. 

En l'escrit, Díaz també fa referència a les aliances de partits d'esquerres i sobiranistes que proposa el cap de files d'Esquerra a Madrid, Gabriel Rufián.

En les passades eleccions generals, el 2023, Díaz va ser la cap de cartell de la coalició Sumar, que va recollir més de tres milions de vots i va ser clau per a la conformació de l'actual govern de coalició amb el PSOE.