
Coca-Cola prepara un producte alternatiu a Nestea pel final del contracte amb Nestlé
Els dos gegants de l'alimentació acaben el contracte el dia 31 de desembre i Coca-cola intentarà conquistar el mercat amb una marca nova
Redacció
07/10/2024 - 23.12 Actualitzat 08/10/2024 - 22.01
Notícia actualitzada: Nestlé diu ara que Nestea es continuarà venent i competirà amb la nova marca de Coca-Cola
Nestea pot tenir els dies comptats a les botigues, bars i restaurants catalans per la finalització del contracte que des de fa 30 anys uneix les multinacionals Nestlé i Coca-Cola per la producció i distribució d'aquesta beguda a Espanya.
L'acord té data de caducitat el 31 de desembre i Coca-Cola ja ha anunciat que pensa continuar el camí en solitari amb la marca Fuze Tea, que és present en 90 països i des del setembre s'ha començat a introduir tímidament al mercat estatal.
A l'altra banda, Nestlé no s'ha pronunciat sobre la finalització de l'acord i tot fa pensar que, com a mínim a curt termini, no preveu posar en marxa la producció i distribució d'un nou te llest per beure que aprofiti l'embranzida d'una marca amb presència a Espanya des del 1993, i de la qual ara tindrà tots els drets en solitari.
Nestea té presència a una cinquantena de països i l'espanyol era un dels seus mercats més importants.
Coca-Cola vol conquistar el mercat
La intenció de Coca-cola és duplicar la seva inversió en aquest negoci a l'Estat, ara a través d'una marca que ja feia servir a escala global, per tal de posar-se al capdavant del creixement exponencial del consum d'aquest tipus de productes.
Fuze Tea ja és líder en mercats com Turquia i Mèxic, i l'objectiu de Coca-Cola Espanya és que, abans d'acabar l'any, estigui disponible a més de 225.000 punts de venda.
Segons les dades de l'empresa, aquesta categoria de begudes ha experimentat un creixement del 6,3% en els últims cinc anys.
La beguda tindrà "l'ampolla de sempre i el gust de sempre" de Nestea i estarà disponible en la versió original, sense sucre i altres gustos com te verd-maracujà o préssec.
A les estanteries de les grans superfícies, la marca haurà de competir amb companyies de renom com ara Lipton, així com moltes marques blanques pròpies de les cadenes de supermercat.
A l'Estat, Coca-cola és propietària de moltes altres marques de refrescos com Fanta, Sprite, Aquarius, Nordic, Minute Maid o aquaBona.
Avui és notícia
Els pescadors catalans podran pescar finalment 143 dies al Mediterrani el 2026
Jubilar-se abans o després del que toca: quines opcions tens i quins avantatges i inconvenients hi ha
El jutge deixa en llibertat Leire Díez, l'expresident de la SEPI i el soci de Cerdán
Els casos d'assetjament sexual sacsegen el PSOE: sis investigats i pressió per portar-ho a la Fiscalia
Cop contra els Trinitarios: 19 detinguts per robatoris, intent d'homicidi i tràfic de drogues