
Entra en funcionament el nou carril Bus-VAO a la C-31 que enllaça Montgat amb Badalona
El carril ràpid és exclusiu per autobusos i vehicles amb dos o més ocupants
Redacció
11/08/2020 - 14.28 Actualitzat 11/08/2020 - 14.35
Des de primera hora d'aquest matí ja està operatiu un nou carril Bus-VAO a la C-31, d'entrada a Barcelona. Són poc més de 4 quilòmetres, en què el carril ràpid d'aquest via s'ha reconvertit en un carril per a ús exclusiu d'autobusos i vehicles amb dos o més ocupants. Enllaça Montgat amb Badalona i finalitza poc abans d'arribar al riu Besòs.
Per aquest tram de la C-31 circulen més de 5.000 vehicles en hora punta d'un dia laborable. En un termini mitjà, es preveu anar més enllà i construir un quart carril especial per al bus VAO.
El secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, ha dit que vol prioritzar la circulació del transport públic i beneficiar els vehicles privats amb dos o més ocupants:
"Volem llençar un missatge a la societat: sabem que sovint l'ús del vehicle privat és imprescindible o necessari, però el pilar de la mobilitat metropolitana ha de ser el transport públic"
Gavín ha remarcat que l'objectiu del nou vial és "que hi passin el 100% dels busos" i que l'obra del nou carril "no té un alt pressupost -30.000 euros-, però és estratègica".
Són previsions que podrien variar en funció de com quedi afectada la mobilitat post-Covid. A més, des de la Generalitat s'insisteix a reforçar la capacitat d'altres opcions de transport públic, com la línia de rodalies R1, per descongestionar el trànsit rodat.
Avui és notícia
Nit de Nadal sota el pont de la C-31 per a una cinquantena dels desnonats del B9 a Badalona
De què són responsables les administracions en el desallotjament del B9? Un marc normatiu "confús"
Alertes per pluges, neu i mala mar: el mal temps marcarà Nadal i Sant Esteve
Detecten un cas de grip aviària a l'Urgell, el primer en una granja de Catalunya des del 2023
Què se sap del brot de grip aviària: origen, riscos i com pot afectar els preus