
Entra en vigor el límit de velocitat de 100 km/h a l'AP-7 entre Granollers i el Papiol
És una de les mesures previstes en el pla d'actuació per reduir la sinistralitat a l'AP-7 acordat per Trànsit i el Ministeri de Transports
24/11/2022 - 22.08 Actualitzat 24/11/2022 - 22.45
El límit de velocitat al tram de l'AP-7 entre Granollers i el Papiol ja és de 100 km/h. Fins ara, la velocitat màxima era de 120 km/h.
L'entrada en vigor de la rebaixa l'ha anunciat Trànsit amb un tuit aquest dijous a les nou del vespre.
Aquesta és una de les mesures previstes en el pla d'actuació per reduir la sinistralitat a l'AP-7 acordat pel Servei Català de Trànsit i el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.
Un dels trams on es redueix la velocitat
El tram entre Granollers i el Papiol, entre els punts quilomètrics 133 i 161, és un dels tres trams de l'AP-7 on s'ha anunciat una reducció del límit de velocitat.
Els altres són:
- Ronda de Girona: dels quatre carrils que hi ha al tram entre Fornells de la Selva i Vilademuls, el de la dreta es convertirà en especialitzat, és a dir, es reservarà per facilitar les entrades i sortides, amb limitació a 80 km/h.
- Calafat-l'Ampolla: la velocitat màxima permesa en aquest tram, d'uns 21 quilòmetres aproximadament, passarà de 120 a 100 km/h. En els dies en què hi hagi previsió de més volum de cotxes, els vehicles pesants estaran obligats a circular per la dreta, amb un límit de velocitat de 80 km/h.
D'altra banda, el pla també preveu que al tram entre Altafulla i Constantí es mantingui el límit de velocitat en 120 km/h, però s'instal·larà un radar de tram en sentit sud. Fins que se n'hagi completat la instal·lació, els Mossos d'Esquadra faran controls de velocitat.
En total, els quatre trams on el pla preveu actuacions sumen 83 quilòmetres.
El mes d'agost, la Generalitat havia proposat al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana reduir el límit de velocitat a 100 km/h en deu trams de l'autopista.
Més sinistralitat des del final dels peatges
La fi dels peatges, l'agost del 2021, ha suposat un augment de trànsit a l'AP-7. Des que és gratuïta, el trànsit a l'autopista ha crescut entre un 40% i un 50% i, en alguns moments, costa veure-la com una via ràpida.
Això també ha comportat un augment de la sinistralitat. Tot i que l'alliberament dels peatges ha millorat la seguretat viària al conjunt de Catalunya, a l'AP-7 ha passat el contrari: hi ha aproximadament el doble de morts que abans.
Segons dades fetes públiques pel Servei Català de Trànsit al mes de setembre, quan feia un any de l'alliberament dels peatges, es va passar de 12 a 25 víctimes mortals i de 37 a 66 ferits de gravetat.
Avui és notícia
La UE prestarà 90.000 milions d'euros a Ucraïna i deixa de banda els fons russos congelats
Milers de pagesos es manifesten a Brussel·les contra la política agrària europea i el Mercosur
El govern insta Badalona a reobrir l'alberg per als desallotjats del B9 i Albiol s'hi nega
Els escorxadors municipals, la clau per garantir un model ramader i alimentari sostenible
Escorcoll de més de 12 hores al laboratori de l'IRTA-CReSA pel brot de pesta porcina africana