
"Escape rooms" a les escoles per tractar temes complexos com la identitat de gènere
Els jocs d'escapada també poden ser una eina educativa
Redacció
26/05/2021 - 17.47 Actualitzat 28/05/2021 - 14.30
Els "escape rooms" són una bona oferta d'oci, però també poden ser una eina educativa. Ara, un pla pilot planteja utilitzar els "escape rooms" a escoles i instituts per tractar a través del joc temes complexos com les migracions, l'ecologia o la identitat de gènere.
Es tracta d'un projecte europeu, "School break", en què participa la Universitat Oberta de Catalunya, UOC, que ha creat 4 dels 13 jocs d'escapada que s'han dissenyat.
"El joc és una màquina d'aprendre i, en aquest cas, posem aquesta màquina al servei d'uns valors", diu Dani Aranda, investigador i reponsable del projecte "School break" a la UOC.
Estan pensats per a alumnes a partir de 5è de primària i, segons destaquen, no només són una altra manera de treballar els temes, sinó que ajuden a crear grup i treball en comú, alhora que s'adquireixen competències curriculars i personals.
Està previst que al setembre el material didàctic ja estigui a l'abast de tothom, però també es proposa a docents i alumnes dissenyar els seus jocs d'escapada.
Per veure com funciona, un equip de TV3 ha anat a l'escola Ferran Segarra de Santa Coloma de Gramenet, on alumnes de 6è viuen l'experiència.
Avui és notícia
La UE acorda facilitar l'expulsió de migrants i avala el model de centres de deportació de Meloni
Un any sense Al-Assad a Síria: entre la reconstrucció, la violència sectària i un nou rol mundial
Sis experts, dos de l'IRTA, investigaran l'origen i de quin laboratori hauria sortit la pesta porcina
Cues a l'AP-7, la C-16, la C-14 i l'N-260 en direcció Barcelona: les vies més plenes de l'operació tornada
Quan un embús fantasma atura el trànsit: per què passa i en quins punts n'hi ha més