
Barcelona
La propietat temporal i la compartida, dues noves figures per donar sortida a locals i edificis buits en desús
L'objectiu és donar a conèixer les noves fórmules perquè les entitats bancàries les vegin com una oportunitat per reduir l'estoc d'habitatge
Redacció
08/12/2015 - 12.53 Actualitzat 08/12/2015 - 15.39
El codi civil català preveu dues noves formes de propietat que poden servir per donar sortida a locals i edificis buits en desús. Són la propietat temporal, és a dir, comprar per un període limitat de temps, i la propietat compartida, adquirir només un percentatge de l'espai.
De moment encara són fórmules bastant desconegudes, però, un cop aprovada la llei i la seva posada en marxa, l'objectiu és donar-les a conèixer perquè les entitats bancàries les vegin com una oportunitat per reduir l'estoc d'habitatge. En aquest sentit, el secretari d'Habitatge de la Generalitat, Carles Sala, ha dit:
"Hi ha la possibilitat de mobilitzar habitatges que tenen una perspectiva de quedar-se buits molts anys. Per tant, deixar de perdre més diners dels que estan perdent en aquest moment."
A més, des de la Generalitat també es creu que aquestes noves figures poden tenir altres aplicacions amb beneficis socials:
"Hi ha una altra vessant de la llei: és una vessant molt social. Que enlloc de tirar endavant procediments d'execucions hipotecàries o dacions en pagament, fem una propietat intermèdia amb el deutor hipotecari i evitem fer-lo fora del seu habitatge."
Per donar a conèixer aquests nous tipus de propietat, s'estan preparant trobades amb les entitats bancàries. També hi ha grups de treball que han començat a fer xerrades per explicar com la propietat temporal i la compartida poden ajudar a dinamitzar locals comercials en desús.
Avui és notícia
La Xina rebaixa els aranzels al porc a la majoria d'empreses espanyoles: "És una gran notícia"
Confirmen la mort de 10 senglars més per pesta porcina africana i ja en són 26, tots dins el radi
Acord per mantenir la rebaixa del 50% en la T-usual i la T-jove per al 2026
On serà vàlid l'abonament de transport públic de 60 euros mensuals, 30 per als joves
Així va néixer (i morir) el controvertit model sanitari publicoprivat valencià que ha adoptat Madrid