
Barcelona
L'aspecte del túnel de Glòries després de set anys d'obres
La infraestructura, una de les més complexes que s'han fet tècnicament a la capital catalana, s'obrirà dissabte, de moment, només en sentit Besòs
03/11/2021 - 18.40 Actualitzat 03/11/2021 - 23.16
Després de set anys d'obres, retards i aturades, el pas subterrani a la zona de la plaça de les Glòries de Barcelona encara la recta final. El túnel s'obrirà al trànsit dissabte, únicament en sentit Besòs, per enfilar la sortida de la ciutat.
El projecte ha previst dos carrils per sentit i un tercer per al transport públic. A l'interior, quan el trànsit estigui en ple funcionament a totes dues bandes, un radar de tram controlarà la velocitat màxima de 50 km/h durant tot el recorregut.
Està previst que el túnel en sentit Llobregat s'obri a principis d'any. La nova infraestructura urbana segueix el traçat de la Gran Via i té una llargada de 958 metres, 1.157 si s'inclouen les rampes d'accés.
Per construir el túnel s'han alçat 60.000 metres quadrats de mur pantalla, alguns dels quals estan ancorats a 54 metres de profunditat i s'han utilitzat 25.000 metres de pilots de formigó. En una visita oberta als mitjans de comunicació, aquest dimecres s'ha pogut veure l'aspecte final de la infraestructura:
Avui és notícia
Desallotjat l'antic Institut B9 de Badalona, on malvivien fins a 400 persones
Illa torna a defensar al Parlament la gestió de la pesta porcina i encara no n'aclareix l'origen
Cerdán defensa la seva innocència i es declara víctima d'una persecució "pròpia de la inquisició"
"Vespreig", elegit neologisme de l'any 2025
Els preus dels principals títols de transport públic el 2026, si es manté l'aportació estatal