Indonèsia
Balises trànsit v16
Perry Bamonte The Cure
Despeses Nadal
Llevantada Inuncat
Registre patinets elèctrics
Bulgària euro
Fàrmac Alzheimer
Villamanín loteria Nadal
Donald Trump
Dermatosi Nodular
Robert Lewandowski
Cabrera Espanyol
Paula Badosa

Nova fase de les obres a la Meridiana de Barcelona: consulta les afectacions al bus interurbà

La reforma del tram entre Felip II i Fabra i Puig obligarà a moure de lloc les parades de bus interurbà a l'altura de la Sagrera

Redacció

27/04/2025 - 11.48 Actualitzat 03/09/2025 - 13.57

L'avinguda Meridiana de Barcelona afronta una nova fase d'obres per transformar ara el tram entre el carrer Felip II i el passeig de Fabra i Puig. La intervenció afectarà de ple les parades de bus interurbà que hi ha a l'altura de la Sagrera, que s'hauran de moure.

Fa dues setmanes es van fer els treballs previs a la zona i es van traslladar les parades de bus interurbà a noves ubicacions. A partir d'aquest dilluns 28 d'abril comencen les obres i ja funcionarà la nova operativa dels busos interurbans. 

Mentre durin les obres no es tallarà el trànsit a la Meridiana, però hi poden haver afectacions. Pel que fa a les bicicletes, s'està fent un carril bici provisional al carrer Concepción Arenal per garantir un itinerari segur i està previst que obri al maig. 

La reforma d'aquest tram de la Meridiana s'allargarà un any i mig (18 mesos) i té un pressupost de 26 milions d'euros
 

Una vintena de línies de bus interurbà afectades

Entre les parades que hi ha a la Sagrera i les que hi ha a Fabra i Puig s'aturen a la Meridiana una vintena de línies de bus interurbà, que fan 600 expedicions diàries

Mentre durin les obres s'anul·laran totes les parades de la Sagrera i una de Fabra i Puig perquè estan dins la zona a reformar. 

Les línies afectades mouran les parades al voltant de la Sagrera (fora de la Meridiana). També es farà una parada nova a l'altura de Can Dragó i una altra a l'àmbit del Clot (carrer Aragó). 

Aquesta serà la ubicació de les parades de bus interurbà:

  • Estació de Fabra i Puig: línies 501, e1 i e2.1
  • Meridiana/Felip II: línies A2, e3, e4 i 621
  • Sant Antoni Maria Claret: línies 201, e9 i e12
  • Meridiana/Felip II i Garcilaso: 201*, 202, 203, e9* i e12*
  • Felip II i Garcilaso: línies E26, e7, e10 i 220
  • Can Dragó i Clot: línies 320 i e21

El canvi de parades també afectarà les línies de bus nocturn que opera la Generalitat (N61, N62, N64, N65, N70, N71, N72, N73) que s'aturaran a Meridiana amb Felip II. 

Pel que fa als busos de TMB que passen per la zona d'obres (H8, V27, 62, 96 i 126) i del Nitbus (N3), les parades s'adaptaran segons avancin els treballs. 

La nova fase d'obres a la Meridana ha obligat a moure les parades de busos interurbans (ACN/Gerard Ullastre)

Continuïtat amb els trams ja reformats

La transformació entre Felip II i Fabra i Puig seguirà el mateix patró de la reforma que s'ha fet fins ara a la Meridiana amb dos carrils i un de bus per cada sentit, un carril bici segregat al centre i més vegetació

A més, es crearan dos àmbits singulars. Un serà a l'altura dels carrers Cardenal Tedeschini, Pegàs, Antilles i Olesa, amb un espai central per a vianants i el carril bici a banda i banda. També es milloraran els jardins d'Ángeles López de Ayala, amb jocs infantils accessibles.

L'altre serà a l'altura de la Sagrera amb un espai per facilitar l'operativa dels busos interurbans i millorar la connexió amb el metro i Rodalies. De sortida de la ciutat hi haurà un doble carril bus, i en sentit d'entrada s'habilitarà una zona de desencotxament. 

La reforma de la Meridiana que s'ha fet els últims anys entre la plaça de les Glòries i el carrer Felip II ha reduït el trànsit en uns 19.400 vehicles diaris segons l'Ajuntament de Barcelona.

El consistori vol redactar en aquest mandat l'avantprojecte per transformar el tram entre Fabra i Puig i el Pont de Sarajevo, i fer els estudis previs de la resta de la Meridiana fins a Vallbona.