
Queixes dels usuaris de busos a Barcelona per la reducció del servei a l'estiu
El servei s'ha reduït un 8%, mentre que el passatge només un 6%, fet que es tradueix en esperes més llargues i vehicles més plens
Redacció
28/07/2025 - 07.48 Actualitzat 02/09/2025 - 14.32
S'acumulen les queixes dels usuaris dels autobusos urbans de Barcelona pel mal funcionament del servei durant els mesos d'estiu. L'oferta s'ha reduït més que la demanda, i això es tradueix en esperes més llargues i autobusos més plens, tal com lamenten els mateixos usuaris: "No tenen la regularitat de passar com quan hi ha escola, i els que venen ja van plens."
Transports Metropolitans de Barcelona reconeix que els 20 primers dies de juliol el servei s'ha reduït un 8%, mentre que el passatge ho ha fet un 6%. Des del sindicat CGT, Jordi Ballester denuncia que, en algunes línies es fa notar especialment l'efecte del turisme.
"Al juny i juliol el passatge és quasi el mateix que a l'hivern, perquè la gent es desplaça igualment a treballar i venen turistes."
El sindicat també critica que hi ha moltes avaries d'aire condicionat als vehicles i que la contractació de conductors que fa l'empresa per cobrir els mesos d'estiu és insuficient.
"La contractació cada any és més precària. Gent que només ve pels dos mesos d'estiu i que no poden absorbir tots els que estan de vacances."
TMB ha contractat 217 empleats a l'estiu i admet que ha tret vehicles d'algunes línies per reforçar les que van cap a les platges, com la V29, la V15, la V19, la D20 i la 24 cap al Park Güell.
Avui és notícia
La Xina rebaixa els aranzels al porc a la majoria d'empreses espanyoles: "És una gran notícia"
Confirmen la mort de 10 senglars més per pesta porcina africana i ja en són 26, tots dins el radi
Acord per mantenir la rebaixa del 50% en la T-usual i la T-jove per al 2026
On serà vàlid l'abonament de transport públic de 60 euros mensuals, 30 per als joves
Així va néixer (i morir) el controvertit model sanitari publicoprivat valencià que ha adoptat Madrid