
Barcelona
Quin paper ha de tenir el mòbil a l'aula? Ensenyament vol un codi de bones pràctiques
Bargalló sol·licita un informe al Consell Escolar de Catalunya per treballar amb les noves tecnologies
30/10/2018 - 17.35 Actualitzat 09/09/2020 - 08.28
El Departament d'Ensenyament ha sol·licitat al Consell Escolar de Catalunya un informe sobre les bones pràctiques en l'ús de les tecnologies mòbils a les aules. L'objectiu és detectar i fer visibles les pràctiques d'èxit que tenen com a eina les tecnologies mòbils, i que es puguin aplicar en els diferents contextos educatius.
Es tracta d'un pas més en el marc de la transformació educativa que el Departament ha marcat com una de les línies mestres de la seva actuació.
La Conselleria considera superat el debat sobre si s'han d'utilitzar o no tecnologies mòbils als centres educatius, i que ara cal avançar cap a un bon ús d'aquests dispositius. Mar Camacho està actualment al capdavant de la Direcció General d'Infantil i Primària, i aviat encapçalarà la direcció d'Innovació, Recerca i Cultura Digital:
"El moment de debat és què podem fer amb aquestes tecnologies mòbils. Quins programes hem d'impulsar nosaltres com a Departament que ens assegurin que els nostres estudiants assoleixen aquesta dimensió, que forma part de la competència digital que han detenir aquests alumnes una vegada surten del sistema."
Fa uns mesos, quan França va anunciar que prohibiria els mòbils als centres educatius, la Generalitat ja va descartar fer el mateix i va avançar que el que calia era vetllar perquè se'n fes un bon ús. I el conseller, Josep Bargalló, ha remarcat que cal educar en l'ús d'aquestes tecnologies, i no pas prohibir-les:
Els avantatges dels mòbils a l'aula
En diversos centres fa temps que utilitzen dispositius com les tauletes a les aules. Com explica la directora de l'escola El Sagrer de Barcelona, Gemma Sitjà, es tracta de trobar l'ús cooperatiu i d'integració d'aquests dispositius, que s'utilitzen com a eines en tasques concretes, que van de la presentació de treballs a classe fins a la lectura i creació de textos, passant per l'edició de vídeo.
"Hem vist que és un entorn comunicatiu més atractiu, que ajuda a la participació, ens ajuda a treballar l'atenció a la diversitat d'aprenentatge. Hi ha aplicacions que estan molt bé per 'nanos' que tenen més dificultats. No deixa der ser una eina que, si la fas de manera cooperativa... Han d'arribat a acord, pactes, a com s'ha de fer... Això és molt important."
Les veus de la comunitat de docents coincideixen a remarcar que cal més formació del professorat en matèria de noves tecnologies per completar del tot el bon ús dels dispositius a l'aula.
Notícia relacionada: Mòbils als instituts: prohibir-los o incorporar-los a les classes?
Avui és notícia
La Marató 2025 recapta més de 9,7 milions d'euros per a la recerca sobre el càncer
Els testimonis de La Marató sobre el càncer: de l'Everest de l'Ànnia a la música de la Júlia
La importància dels cribratges en la detecció precoç del càncer: quins hi ha i quan s'han de fer
L'adolescència trasbalsada pel càncer: "La malaltia m'ha ensenyat que puc ser molt forta"
Tiroteig a Bondi Beach amb 16 morts: l'atac s'investiga com a terrorisme contra la comunitat jueva