Trump discurs
B9 de Badalona
Manifestació Brussel·les agrària
Accident AP-7 Vandellòs i l'Hospitalet
Avatar
Laboratori pesta porcina
Olot zona baixes emissions
Oscars YouTube
Adolf Hitler Namíbia
Atles climàtic Meteocat
Concert per Palestina Palau Sant Jordi
Cometa 3I/ATLAS
Laporta
Sorteig Champions
Burgos

Acord per "prestigiar" el cava: les marques hauran de detallar l'origen del raïm

Pacte "històric" de la DO Cava, que aprova un nou sistema de quatre zones per diferenciar més per tipus de cava i territoris

23/12/2019 - 19.23 Actualitzat 23/12/2019 - 22.04

El sector del cava ha pactat un canvi de regles per "prestigiar" el producte, segons han anunciat aquest dilluns les patronals, que agrupen 380 cellers.

El ple de la Denominació d'Origen Cava ha aprovat per unanimitat un nou sistema de zones, de manera que tots els productors hauran d'especificar l'origen del raïm en les etiquetes.

 

 

Segons fonts coneixedores del pacte, les quatre zones correspondrien a Catalunya, València (Requena), Extremadura i el nord d'Espanya (Navarra, Rioja, País Basc).

En un comunicat, el president de la DO, Javier Pagés, diu que l'acord s'ha aconseguit amb "consens i unitat del sector", de manera que s'han superat les reticències d'alguna de les principals empreses, com ara Freixenet. Tant la Generalitat com el Ministeri d'Agricultura donen suport a aquests canvis.

 

El ple de la Denominació d'Origen Cava ha aprovat per unanimitat un nou sistema de zones

 

Més diferenciació per territoris

El pla busca diferenciar-se més per tipus de cava i territoris. Tot plegat, però, encara no és definitiu; en els pròxims dos mesos s'ha d'aprovar un plec de condicions, de manera que tampoc es descarta que algun dels actors implicats vulgui introduir-hi canvis.

En un comunicat conjunt, els presidents de la DO, Javier Pagés, i de l'Institut del Cava, Damià Deàs, han insistit que l'acord busca "donar confiança i tranquil·litat al sector", en ple procés de transició.

 

 

Primer, perquè empreses com Freixenet o Codorniu han passat a mans d'inversors internacionals, però també per la forta competència de productes com el "prosecco" italià. Diferenciar-se d'aquesta mena de producte, de cost més baix, és un dels objectius del pla.

A més, la possibilitat d'aranzels del 100% per part dels Estats Units també ha encès els llums d'alarma en el sector; els EUA són el tercer mercat exportador del cava, i allà tenen èxit precisament les marques de gamma més alta.

Els canvis també responen al repte plantejat per iniciatives com Corpinnat, una associació al marge de la DO que ha volgut distingir-se amb un segell de més qualitat. Un cisma que també ha provocat una sotragada en el sector del cava.

 

Tots els productors hauran d'especificar l'origen del raïm en les etiquetes