Acord per traslladar l'estació de tren de Figueres i retirar-la del centre de la ciutat
Entitats en defensa del transport públic creuen que la reforma serà perjudicial per als usuaris perquè s'hauran de desplaçar fins a Vilafant
Redacció
29/07/2025 - 07.24 Actualitzat 02/09/2025 - 14.55
La Generalitat, el govern espanyol, l'Ajuntament de Figueres i Adif han signat un protocol per remodelar l'estació Figueres-Vilafant, unificar l'alta velocitat i el tren convencional i construir una variant a la línia actual de Rodalies.
És el primer pas per treure la via de tren i l'estació del centre de la ciutat, una reivindicació històrica. De fet, l'Estat ja en va aprovar la retirada el 2007, però s'han anat encadenant retards. Està previst que el projecte estigui enllestit d'aquí a 8 anys.
Amb una inversió prevista de 200 milions d'euros, la remodelació comportarà el trasllat de tota la mobilitat ferroviària a l'actual estació d'alta velocitat de Vilafant.
Diverses entitats en defensa del transport públic consideren que la reforma serà perjudicial per als usuaris perquè els obligarà a agafar el cotxe o l'autobús per accedir a l'estació.
Amb la desaparició del tren del centre de Figueres, quedaran alliberats 90.000 metres quadrats de terrenys, que l'Ajuntament vol destinar a habitatge.
Avui és notícia
La majoria dels desallotjats del B9 de Badalona, a la intempèrie: "Ens hem quedat sense sostre"
Què incorpora la llei per garantir els drets LGTBIQ+: més sancions i autodeterminació de gènere
Les pluges inunden alguns carrers d'Alcanar i tanquen carreteres durant hores
Illa torna a defensar al Parlament la gestió de la pesta porcina i encara no n'aclareix l'origen
Cerdán defensa la seva innocència i es declara víctima d'una persecució "pròpia de la inquisició"