Netflix Warner HBO
Frank Gehry
Pesta porcina africana
Operació sortida
Concerts Rosalía Lux
Assassinat d'Abu Shabab
Sandro Giacobbe
Servei militar Alemanya
Cas Helena Jubany
Portes obertes Parlament
Pla Moves III
Lando Norris
Xabi Alonso
Real Madrid Celta de Vigo

Coca-Cola prepara un producte alternatiu a Nestea pel final del contracte amb Nestlé

Els dos gegants de l'alimentació acaben el contracte el dia 31 de desembre i Coca-cola intentarà conquistar el mercat amb una marca nova

Redacció

07/10/2024 - 23.12 Actualitzat 08/10/2024 - 22.01

Notícia actualitzada: Nestlé diu ara que Nestea es continuarà venent i competirà amb la nova marca de Coca-Cola
 

Nestea pot tenir els dies comptats a les botigues, bars i restaurants catalans per la finalització del contracte que des de fa 30 anys uneix les multinacionals Nestlé i Coca-Cola per la producció i distribució d'aquesta beguda a Espanya.

L'acord té data de caducitat el 31 de desembre i Coca-Cola ja ha anunciat que pensa continuar el camí en solitari amb la marca Fuze Tea, que és present en 90 països i des del setembre s'ha començat a introduir tímidament al mercat estatal.

A l'altra banda, Nestlé no s'ha pronunciat sobre la finalització de l'acord i tot fa pensar que, com a mínim a curt termini, no preveu posar en marxa la producció i distribució d'un nou te llest per beure que aprofiti l'embranzida d'una marca amb presència a Espanya des del 1993, i de la qual ara tindrà tots els drets en solitari.

Nestea té presència a una cinquantena de països i l'espanyol era un dels seus mercats més importants.


Coca-Cola vol conquistar el mercat

La intenció de Coca-cola és duplicar la seva inversió en aquest negoci a l'Estat, ara a través d'una marca que ja feia servir a escala global, per tal de posar-se al capdavant del creixement exponencial del consum d'aquest tipus de productes.

Fuze Tea ja és líder en mercats com Turquia i Mèxic, i l'objectiu de Coca-Cola Espanya és que, abans d'acabar l'any, estigui disponible a més de 225.000 punts de venda.

Segons les dades de l'empresa, aquesta categoria de begudes ha experimentat un creixement del 6,3% en els últims cinc anys.

La beguda tindrà "l'ampolla de sempre i el gust de sempre" de Nestea i estarà disponible en la versió original, sense sucre i altres gustos com te verd-maracujà o préssec.

A les estanteries de les grans superfícies, la marca haurà de competir amb companyies de renom com ara Lipton, així com moltes marques blanques pròpies de les cadenes de supermercat.

A l'Estat, Coca-cola és propietària de moltes altres marques de refrescos com Fanta, Sprite, Aquarius, Nordic, Minute Maid o aquaBona.