
Adif i Renfe rectifiquen: diumenge només faran proves sense passatgers a l'R3, R4 i R7
En un comunicat conjunt, asseguren ara que es faran "simulacions comercials" per comprovar el funcionament de les instal·lacions i no posen data a la normalització del servei
Redacció
13/06/2024 - 20.15 Actualitzat 17/06/2024 - 12.10
Marxa enrere d'Adif i Renfe. Després que Adif anunciés que diumenge vinent es normalitzaria el servei a les línies afectades pel robatori de coure de fa un mes. De fet, també ho va comunicar el ministre de Transports, Óscar Puente, a través de la xarxa social X.
Ara, les dues companyies rectifiquen i en un comunicat conjunt, asseguren que "diumenge tornaran a circular els trens a Montcada Bifurcació", però ho faran amb "simulacions comercials", és a dir, sense passatgers.
La finalitat de les proves, segons aquesta informació, és realitzar les comprovacions "necessàries, ja que alguns trams no s'han utilitzat des del passat 12 de maig".
Afirmen que això "permetrà comprovar el bon funcionament de les instal·lacions de seguretat reparades".
Sense data per a la normalització del servei
Equips d'Adif i Renfe faran seguiment i monitorització d'aquestes comprovacions i, un cop determinin el bon estat i funcionament de les instal·lacions, "l'operadora comunicarà la data de restabliment" de les línies R3, R4, R7 i R12 de Rodalies.
Mentrestant, es mantindrà el servei de busos com a transport alternatiu.
Avaria en un punt clau
El robatori de cable, entre Montcada Bifurcació i Torre Baró, va provocar diversos incendis al cablejat del sistema de senyalització i d'enclavaments a la zona. Tal com explicava a TV3, Mar Ruiz, cap de comunicació d'Adif, es produïa en un punt on "es regulen totes les entrades i sortides, els estacionaments i els canvis d'agulles" dels trens.
L'avaria va desencadenar afectacions greus en la infraestructura i va impactar de manera generalitzada en la circulació de trens de Rodalies i Regionals de Catalunya coincidint amb la jornada electoral.
A més, els treballs de reparació han impedit la circulació de trens aquestes setmanes i han afectat els desplaçaments dels usuaris, que han hagut de buscar alternatives a aquest transport.
És el cas dels usuaris de l'R3, els més perjudicats per la incidència, que no poden arribar fins a la capital catalana sense haver de fer part del trajecte en autobús, el que compren el tall entre Montcada-Ripollet i Fabra i Puig.
Avui és notícia
Així va néixer (i morir) el controvertit model sanitari publicoprivat valencià que ha adoptat Madrid
Acord per mantenir la rebaixa del 50% en la T-usual i la T-jove per al 2026
On serà vàlid l'abonament de transport públic de 60 euros mensuals, 30 per als joves
Sindicats i ministeri acorden ampliar el permís per dol i crear-ne un per a cures pal·liatives
Treballar més d'un segle per igualar el sou anual d'un alt directiu: retrat de la bretxa salarial