Adif trigarà dos mesos a reparar els danys d'un robatori de coure que afecta l'R13 i l'R14

Els treballs de reparació sumaran 10 minuts més al trajecte entre Montblanc i Vilaverd mentre no es canvia el sistema automàtic de regulació del trànsit

Redacció

La circulació de trens a l'R13 i a l'R14 tindrà afectacions aquest estiu després del robatori de coure de dilluns a l'estació de Montblanc que ha provocat danys greus al sistema de regulació de trànsit.

Adif calcula que trigarà dos mesos a reparar aquests danys, ja que els treballs es preveuen "complexos i prolongats". Això farà que el trajecte entre les parades Montblanc i Vilaverd d'aquestes línies regionals --que circulen entre Lleida i Barcelona-- s'incrementi deu minuts durant el temps que durin les tasques. 

El lladres també van provocar un incendi a prop de les vies quan el cable elèctric paral·lel a la catenària que intentaven sostreure va caure sobre brossa i es va calar foc.

Repercussió al servei 

Per ara, Renfe ha recuperat la circulació entre la Plana-Picamoixons i Vinaixa, que des de dilluns al matí funcionava amb servei alternatiu per carretera.

Els combois en aquest tram circulen amb més lentitud perquè la regulació del trànsit es fa amb un sistema alternatiu més lent que l'automàtic, que no estarà habilitat fins que es completin els treballs.

També està previst fer desviaments selectius dels trens de mercaderies per la línia Saragossa–Móra la Nova–Barcelona.

L'R3 pateix més robatoris

La línia R3 ha tornat a tenir aquest dimarts una afectació per un nou robatori de coure. Aquest cop, entre la Garriga i el Figaró. També hi ha hagut una incidència a una estació transformadora entre les estacions de Sant Quirze de Besora i Ripoll.

L'afectació ha impedit reprendre la circulació de combois entre la Garriga i Ribes de Freser, com estava previst, un cop executades les obres al tram entre Vic i Torelló, tancat des de l'11 de juny.

A hores d'ara, els trens només circulen entre el Figaró i Vic a causa d'aquesta incidència, tot i que la circulació de Vic a Ribes de Freser s'està recuperant progressivament després que s'hagi resolt la incidència de l'estació transformadora. 

De moment, el trajecte entre l'estació de Fabra i Puig de Barcelona i Puigcerdà/La Tor de Querol s'està cobrint amb el servei alternatiu d'autocars

La sostracció ha passat només un dia més tard que un altre robatori afectés el sistema de senyalització entre la Garriga i les Franqueses del Vallès i obligués a suspendre durant sis hores la circulació a tota la línia.