Netflix Warner HBO
Frank Gehry
Pesta porcina africana
Operació sortida
Concerts Rosalía Lux
Assassinat d'Abu Shabab
Sandro Giacobbe
Servei militar Alemanya
Cas Helena Jubany
Portes obertes Parlament
Pla Moves III
Betis - Barça
Ferran Torres
Busquets Alba MLS

Albert Sáez proposa que s'elabori un llibre blanc del mercat audiovisual

El president del Consell de Govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha demanat en un seminari a la Universitat Internacional Menéndez Pelayo una regulació sostenible del dividend digital que garanteixi la pervivència i la viabilitat dels serveis públics audiovisuals

25/07/2008 - 13.02 Actualitzat 30/11/2022 - 13.11

El president del Consell de Govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Albert Sáez, ha proposat aquest matí que el Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç elabori un llibre blanc del mercat audiovisual. Sáez, que ha participat en un seminari a la Universitat Internacional Menéndez Pelayo sobre els reptes de la TDT, considera que l'apagada analògica i el consegüent dividend digital plantegen la necessitat d'elaborar un informe de referència que "no ha de partir de la base de l'espectre radioelèctric que quedarà disponible, sinó de quin és el mercat o els mercats realment sostenibles". El president ha reclamat seriositat als reguladors i els ha demanat que facin una ordenació del dividend digital que "mantingui l'equilibri entre públic i privat i garanteixi la pervivència i la viabilitat dels serveis públics audiovisuals, especialment d'aquells que protegeixen la diversitat lingüística i cultural". Sáez ha plantejat que "no es creiï un submercat d'alta definició amb nous operadors i continguts, sinó que es proporcioni espectre als operadors amb més vigor en els continguts perquè ofereixin en alta definició els seus productes". En aquest sentit, també ha proposat que "la televisió de mobilitat es concebi com una finestra nova pels serveis audiovisuals ja existents i que no s'hi creïn nous espais per aquells que no han pogut, no han sabut o no han volgut operar en l'espectre disponible actualment". Sáez ha posat en dubte la viabilitat de l'actual organització del mapa audiovisual espanyol, que es basa en tres unitats de distribució i consum: l'estatal, l'autonòmica i la local. Segons el president, "els mercats audiovisuals autonòmic i local no mostren símptomes d'una vitalitat excessiva. L'autonòmic funciona substancialment a través del sistema públic i el local s'ha convertit en el refugi de pràctiques publicitàries restringides en l'àmbit estatal que conviuen amb projectes públics low cost". En aquest context, Sáez ha advertit que es dibuixa "un futur no gaire esperançador, en què el sector privat estatal s'ha de conscienciar de la reducció imminent de les taxes de rendibilitat exagerades que ha tingut fins ara. El mercat autonòmic també ho tindrà difícil allà on no hi hagi elements de singularització de l'oferta com ara la diversitat lingüística, mentre el mercat local probablement només serà viable a les grans metròpolis". Per Sáez, el dividend digital "pot ser una amenaça si es continua amb el desordre actual, però també una oportunitat si es canvia de mentalitat i s'obren finestres noves als serveis de comunicació audiovisual ja existents que demostrin racionalitat social, cultural i/o econòmica". Albert Sáez ha participat al seminari "Nous reptes de la televisió digital: alta definició, televisió de mobilitat i noves possibilitats i serveis", codirigit per Pere Vila (director de Tecnologia de la CCMA) i Eladio Gutiérrez (director de RTVE Digital i president l'Associació Impulsa TDT), que s'ha celebrat del 21 al 25 de juliol a la Universitat Internacional Menéndez Pelayo.