Retiren la balena que ha aparegut morta a la platja de l'Almadrava, a l'Hospitalet de l'Infant

S'ha tret el cos de l'animal de la platja i el bany hi estarà prohibit segurament fins dilluns o dimarts

Redacció

El cos de la balena, en estat de descomposició, ha aparegut de bon matí surant a la platja de l'Almadrava, al terme municipal de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant, al Baix Camp. La platja està tancada al bany mentre els tècnics treballen per descontaminar la zona. 

Les restes de la balena les han tret de l'aigua  amb l'ajuda d'una embarcació i una excavadora cap a la una del migdia d'aquest diumenge. El dispositiu per traslladar el cos ha comptat amb agents de la Policia Local del municipi, voluntaris de Protecció Civil i la Fundació per a la Conservació i Recuperació d'Animals Marins (CRAM). De les restes del cetaci se n'ha fet càrrec l'Ajuntament de Vandellós-l'Hospitalet de l'Infant, que el portarà a incinerar quan acabin les tasques de retirada.  

El cos de la balena, ja a la sorra, a punt de ser retirat de la platja (3cat)

La platja, tancada fins dilluns o dimarts

El sergent en cap de la Policia local de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant, Sergi Navarro, ha explicat que entre dilluns i dimarts es podria restablir el bany a la platja de l'Almadrava. "Tot depèn de l'anàlisi que en faci l'equip de socorristes, que són els especialistes en el bany", ha apuntat.

La policia local ha acordonat el Passeig Marítim i la maquinària de l'Ajuntament  ja està treballant sobre la sorra per netejar l'espai, a més d'una gran taca de sang que hi ha a l'interior de l'aigua.

Una grua traient les restes del cetaci de la sorra (3cat)

Surant a l'aigua

La balena ha aparegut surant al mar, a uns 20 metres de la sorra, de bon matí , quan encara hi havia pocs banyistes a la platja. De seguida hi ha passat una parella de la Guàrdia Civil per alertar-los que no entressin al mar.   

Un membre de l'equip de socorristes, Diego García, ha explicat a 3catinfo com han trobat el cos de bon matí "Hem vingut a obrir servei i hi havia la Guàrdia Civil i la Policia Local. Ens han informat que hi havia una balena a prop de la platja. Hi hem posat bandera vermella i hem tancat la platja per seguretat." 

 

Alguns banyistes han explicat que encara que el cos de la balena era lluny de la sorra, des d'aquesta distància es podia sentir la pudor que feia, perquè estava en estat de descomposició.  

 

El cos l'han arrossegat amb una llanxa fins a la sorra (3cat)

Tècnics del CRAM han assegurat a 3catinfo que l'animal mort podria ser la mateixa balena que va quedar varada entre Sitges i Castelldefels a finals de maig, amb senyals d'haver rebut un fort traumatisme per la col·lisió amb un vaixell. Ahir, algunes embarcacions ja van veure l'animal surant i van donar l'avís.