Bondi Beach
La Marató càncer
Argüello
Xile eleccions
Héctor Alterio
Jubilació
Peter Greene
"Trump gold card"
Carles III
Trinitarios Catalunya
Cas Leire Díez
Concerts Nadal
Motta Reial Societat
Alabès Madrid
Joan Garcia Ter Stegen

AVLO, el nou AVE "low-cost" de Renfe que entrarà en servei a l'abril

Circularà entre Barcelona i Madrid a partir de Setmana Santa i els bitllets es podran comprar des de finals de gener

Redacció

11/12/2019 - 13.22 Actualitzat 11/12/2019 - 16.27

L'alta velocitat de Renfe estrena "low-cost". Al final, aquest nou servei es dirà AVLO i, segons ha informat aquest migdia el ministre de Foment en funcions, José Luis Ábalos, començarà a funcionar el 6 d'abril, que aquest 2020 és el dilluns de Setmana Santa.

Inicialment, els combois d'AVLO circularan entre Barcelona i Madrid, la línia amb més viatgers i amb més competència amb l'avió. Foment preveu ampliar el servei a altres trajectes a partir de l'any 2021.

Els primers bitllets per a l'AVLO es posaran a la venda a partir de finals de gener.

 

 

En un segon missatge a Twitter, Ábalos ha remarcat que AVLO està pensat, sobretot, per a usuaris com famílies, joves i altres viatgers ocasionals, i no tant per a persones que es desplacin per viatges de negocis.

 

 

Més tard, ha afegit que amb AVLO es vol fer que el tren sigui un mitjà de transport "més inclusiu, més competitiu i més sostenible".

Ábalos també ha declarat que es mantindran les característiques definitòries del servei:

"AVLO representa una resposta de Renfe a l'entorn més competitiu que sorgirà amb la liberalització d'aquí un any."

"Els serveis es configuraran perquè tinguin un preu reduït sense perdre les seves característiques de velocitat, puntualitat i seguretat."


Més places

Els combois dels AVLO tindran un 20 per cent més de capacitat que els AVE actuals, fins a 438 places.

 

El nou servei AVLO començarà a circular, entre Barcelona i Madrid, el 6 d'abril, per Setmana Santa (EFE/Ismael Herrero)

 

Aquest augment s'aconsegueix suprimint la classe preferent -tot el tren és classe turista- i el vagó cafeteria. Els viatgers, en canvi, trobaran màquines expenedores d'aliments i begudes repartides pel comboi.


Combois de color morat

La presentació d'AVLO s'ha fet en els tallers de Renfe a Villaseca de la Sagra, a Toledo, on s'ha pogut veure com seran els combois d'aquest nou servei: de color morat, amb tres franges al davant de colors carabassa, blanc i blau cel.


A finals del 2020, competència

Amb la presentació del servei AVLO, Renfe fa un primer pas per plantar cara als competidors que podran entrar en el mercat ferroviari d'aquí un any, a finals del 2020.

 

Els primers combois de l'AVLO s'han presentat als tallers de Renfe a Villaseca de la Sagra, a Toledo (EFE/Ismael Herrero)

 

L'operadora espanyola ja sap que se li acaba el monopoli i que la francesa SNCF i Air Nostrum, de la mà de Trenitalia, seran rivals en l'alta velocitat.


Més de 500 milions de passatgers

L'any 2018, ha explicat Ábalos, Renfe ha tingut unes xifres rècord d'usuaris: 511 milions de passatgers en total, i 22, en l'alta velocitat.

El ministre de Foment en funcions també ha declarat que compten a augmentar les inversions ferroviàries per millorar les Rodalies i els corredors de mercaderies.