Barcelona
Barcelona modifica l'ordenança de circulació de bicicletes i dóna prioritat als vianants
L'Ajuntament de Barcelona ha explicat com quedarà la nova ordenança de circulació, que ha de regular l'ús de la bicicleta a la ciutat. Un cop estudiades les al·legacions, la normativa obligarà les bicicletes a circular pels carrils bici segregats, els que són a la calçada però separats dels vehicles. Quan aquests no existeixin, podran anar per la resta de carrils bici o per la calçada. Només podran circular per les voreres de més de cinc metres d'amplada. Si van per la calçada, els cotxes també hauran de mantenir una distància de tres metres. Les bicis no es podran lligar a bancs, arbres, papereres, semàfors ni fanals artístics.
07/02/2007 - 20.49 Actualitzat 30/11/2022 - 13.11
Les bicicletes que circulin per les voreres de Barcelona estaran obligades a mantenir una distància mínima d'un metre respecte dels vianants, segons preveu la modificació de l'ordenança de circulació aprovada aquest dimecres per la comissió de govern de l'Ajuntament. L'ordenança no preveu imposar cap altra sanció que les ja previstes al codi de circulació.
La modificació aprovada vol incidir en la millora de la protecció als vianants en l'espai públic. Per això, la normativa dóna prioritat als vianants sobre les bicicletes, i a aquests vehicles sobre els de motor. Com a norma general, les bicicletes hauran de circular obligatòriament pel carril bici quan aquest estigui segregat, i només quan no n'hi hagi estaran autoritzades a circular per la vorera.
L'entrada en vigor de l'ordenança anirà acompanyada de la construcció de 22 quilòmetres més de carrils bici i 7.000 places més d'aparcaments per a bicicletes. Ara se'n farà una campanya de difusió de sis mesos de durada amb la previsió que entri en vigor després de l'estiu. L'ordenança no inclou un règim sancionador específic diferent del que ja preveu el codi de circulació.
La modificació aprovada vol incidir en la millora de la protecció als vianants en l'espai públic. Per això, la normativa dóna prioritat als vianants sobre les bicicletes, i a aquests vehicles sobre els de motor. Com a norma general, les bicicletes hauran de circular obligatòriament pel carril bici quan aquest estigui segregat, i només quan no n'hi hagi estaran autoritzades a circular per la vorera.
L'entrada en vigor de l'ordenança anirà acompanyada de la construcció de 22 quilòmetres més de carrils bici i 7.000 places més d'aparcaments per a bicicletes. Ara se'n farà una campanya de difusió de sis mesos de durada amb la previsió que entri en vigor després de l'estiu. L'ordenança no inclou un règim sancionador específic diferent del que ja preveu el codi de circulació.
Avui és notícia
Nit de Nadal sota el pont de la C-31 per a una cinquantena dels desnonats del B9 a Badalona
De què són responsables les administracions en el desallotjament del B9? Un marc normatiu "confús"
Alertes per pluges, neu i mala mar: el mal temps marcarà Nadal i Sant Esteve
Detecten un cas de grip aviària a l'Urgell, el primer en una granja de Catalunya des del 2023
Què se sap del brot de grip aviària: origen, riscos i com pot afectar els preus