Bondi Beach
La Marató càncer
Argüello
Xile eleccions
Héctor Alterio
Jubilació
Peter Greene
"Trump gold card"
Carles III
Trinitarios Catalunya
Cas Leire Díez
Concerts Nadal
Motta Reial Societat
Alabès Madrid
Joan Garcia Ter Stegen

Barcelona vol menys repartidors amb furgonetes i més punts de recollida de paquets

L'objectiu és evitar l'anar i venir constant d'aquests vehicles, que representen una quarta part de la mobilitat privada i emeten un terç de les partícules i alguns gasos contaminants 

Redacció

15/02/2022 - 19.53 Actualitzat 15/02/2022 - 23.14

El boom del comerç online demana molta logística. En el cas de la ciutat de Barcelona, el moviment de furgonetes i camions no conjuga amb la idea d'anar reduint el trànsit urbà. Per això, ara l'Ajuntament de Barcelona ha presentat un projecte per canviar el sistema de distribució.

Per començar, volen impulsar vuit centres de microdistribució de mercaderies a la ciutat, que se sumarien als que ja hi ha. És una de les propostes per anar traient furgonetes i camions de la ciutat, que representen una quarta part de la mobilitat en vehicle privat i emeten un terç de les partícules i alguns gasos contaminants.

Janet Sanz, tinenta d'alcaldia d'Urbanisme, Ecologia i Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, ha estat clara: "En el repte de la distribució de les mercaderies, hem de tenir una regulació concreta que faci clarament que l'espai públic no es converteixi en una selva."

També es vol potenciar la distribució de mercaderies de nit, sobretot a supermercats, per descongestionar les hores punta. Afavorir el canvi cap a vehicles elèctrics i fomentar els anomenats lockers o punts de recollida. Alguns també ubicats en aparcaments municipals.

Un dels punts de recollida a Barcelona

Jaume Collboni, tinent d'alcalde d'Economia, ho ha explicat així: "Veurem proliferar molts més punts de recollida físics de tota mena a la ciutat que han d'anar en detriment de la distribució en vehicle, moltes vegades fallida: et porten el paquet a casa i no hi ets i han de venir dues o tres vegades, i això és ocupació de l'espai públic i emissions."

Tot plegat és un punt de partida per canviar el model de distribució de mercaderies de cara al 2030, en coordinació amb tots els sectors implicats.