Sumar PSOE
Tractorada Barcelona
Anna Guitart Institut Ramon Llull
Hisenda bizums
Mèrit de les Belles Arts
Pilar Alegría eleccions Aragó
Bondi Beach
Medalla d'Or de la Generalitat
Nominacions Gaudí 2026
Pesta porcina africana
Querella Mossos vaga Palestina
Salomé Pradas
The Best
Guadalajara Barcelona
Ter Stegen

Barcelona

Bogeria a la UAB per una comunitat a Facebook per flirtejar i fer safareig creada per quatre estudiants

Quan semblava que en les xarxes socials ja estava tot inventat, quatre estudiants de la UAB han creat una pàgina a Facebook que permet contactar amb gent del campus sense haver de donar-te a conèixer. En una setmana han aconseguit 12.000 seguidors i un munt d'imitadors que ultrapassen el món universitari. La clau: l'anonimat.

Redacció

23/01/2013 - 13.31 Actualitzat 23/01/2013 - 17.09

"Tens res a dir-li a algú de la UAB? Envia el teu missatge a l'Informer i s'encarregarà de publicar-lo de manera completament ANÒNIMA". Amb aquesta crida tan simple, quatre estudiants han animat les tertúlies universitàries en plena època d'exàmens amb Informer. Han creat una comunitat a Facebook que en només una setmana ha aconseguit 12.000 seguidors i un munt d'imitadors que ultrapassen totalment el món universitari i arriben, fins i tot, a una línia de Rodalies. La clau és l'anonimat.

Elles mateixes n'expliquen la idea: "Crear un lloc dins de Facebook perquè la gent hi enviï els seus missatges a tothom que li agradi, ja sigui a la biblioteca, a classe o a la parada del bus, perquè es poguessin trobar". I dit i fet: només els van fer falta deu minuts per tenir la comunitat muntada. A partir d'aquí, com diuen elles mateixes, han deixat que "la criatura es fes gran". I no només s'ha fet gran, sinó que, quan encara no n'han celebrat el naixement, ja té germans: un compte a Twitter i un portal que aspira a aglutinar tots els Informers d'universitats, que no paren de sortir com bolets.

Els missatges són de tot tipus, però la majoria tenen per objectiu lligar i recorden els que es podien veure sovint a les portes dels lavabos dels bars. Amb la diferència, però, que arriben a molta més gent. Un exemple: "Noia morena amb els cabells llargs, arrissats i serrell, fas bio i em sembla que et dius Marta. Només dir-te que des de l'any passat em tens boig, posa "m'agrada" i jo em posaré en contacte amb tu. Tu vés estudiant biologia que jo ja faré la pràctica d'anatomia amb tu..."

N'hi ha, però, de to molt més pujat, i els que simplement tenen ganes de fer conya: "La màgia i misteri al jardí de la Blancaneu amb el príncep... Amb l'Informer al cap de dos dies se l'emportaria al llit" o "Se busca chica árabe para relación siria". I també, els que es queixen i critiquen: "Pareu d'enviar publicitat, això no és la Teletienda!".

Sigui com sigui, a les quatre creadores de l'Informer se'ls ha girat molta feina, perquè han de filtrar tots els missatges que reben. Els arriben de manera privada, s'asseguren que no siguin ofensius, i els publiquen com a anònims. A partir d'aquest moment, qui vol hi respon; una resposta, però, que ja no es fa en l'anonimat, sinó al seu perfil a la xarxa social. És tan elevat el volum de missatges que tenen que es plantegen, fins i tot, fer-ne una gestió més professional. Ara cal veure, però, si la bogeria inicial es manté o si, com passa a vegades, és flor d'estiu.