Netflix Warner HBO
Frank Gehry
Pesta porcina africana
Operació sortida
Concerts Rosalía Lux
Assassinat d'Abu Shabab
Sandro Giacobbe
Servei militar Alemanya
Cas Helena Jubany
Portes obertes Parlament
Pla Moves III
Betis - Barça
Ferran Torres
Busquets Alba MLS

Canes no vol que l'envaeixin els grans creuers i aprova una "regulació dràstica"

És la segona ciutat de la Costa Blava, després de Niça, que intenta frenar el turisme massiu dels creuers

Redacció

29/06/2025 - 19.28 Actualitzat 02/09/2025 - 15.04

La ciutat francesa de Canes ha decidit posar en marxa el que consideren una "regulació dràstica" dels creuers gegants que arriben a la seva badia, dins de la mateixa política que estan seguint altres destins turístics per frenar una situació que es desborda. 

Segons acaba d'aprovar l'Ajuntament, només hi podrà atracar un creuer amb més de 3.000 persones cada dia i "mai dos alhora". 

La limitació entrarà en vigor l'any que ve.

Canes no té cap port capaç d'acollir vaixells d'aquestes dimensions, però fins ara ancoren a la badia i als passatgers els traslladen a terra amb llançadores.

L'objectiu és que els creuers siguin "menys nombrosos, menys grans, menys contaminants i més estètics".

L'alcalde, David Lisnard, ha justificat la mesura:

"Canes s'ha convertit en una destinació important per als creuers, amb beneficis econòmics reals. No es tracta de prohibir els creuers, sinó de regular, organitzar i establir pautes per a la navegació." 

L'any passat, la badia de Canes va acollir 175 escales i 460.000 passatgers de creuers, que a vegades arribaven en transatlàntics gegants capaços de transportar més de 5.000 passatgers.

La previsió és que el nombre d'escales de grans companyies disminueixi gairebé un 50% a partir de l'any que ve, amb una limitació de 6.000 passatgers diaris. 

De cara al 2030, Canes vol continuar aquesta "trajectòria ambiental virtuosa" amb la intenció d'acollir només vaixells amb una capacitat màxima de 1.300 passatgers.

La indústria dels creuers s'ha manifestat en contra d'aquesta política, que els perjudica. L'Associació Internacional de Línies de Creuers (CLIA), ha condemnat "una decisió que imposa restriccions injustificades a un sector que permet a milions de persones descobrir el món, alhora que contribueix activament a la vitalitat de les ciutats portuàries".


L'exemple de Niça

Niça, una altra ciutat de la Costa Blava, també volia prohibir les escales de vaixells amb més de 900 passatgers al port de Vilafranca de Mar a partir del juliol. Finalment, l'alcalde de Niça i president de l'àrea metropolitana Niça-Costa Blava, Christian Estrosi, ha hagut de fer marxa enrere i deixar-ho en una limitació.

Així, al port de Vilafranca de Mar s'autoritzaran 65 escales cada any, però no més d'un vaixell alhora i amb un límit de mida que encara no s'ha concretat. A més, només podran atracar al port de Niça els vaixells amb menys de 450 passatgers.